Dermalogica – Skin smoothing cream

Det här är en kräm som är avsedd för normal och torr hy. Med fuktbindande hyaluronsyra, vindruveextrakt, vitamin A, E och C, Aloe vera och eteriska oljor fungerar den som en potent mjukgörare och återfuktare av huden. Det här är en av Dermalogicas absoluta bästsäljare och den toppar ofta både recensions- och försäljningslistor och det är inte utan att jag förstår varför.

Skin smoothing cream kommer i en praktisk tub, är medeltjock och doftar gott. Den är relativt dryg och väldigt enkel att massera in i ansiktet, inga feta hinnor eller tilltäpptheter så långt ögat når, bara mjuk, len och nöjd hud. Jag märker resultatet av den här krämen efter första appliceringen, huden blir verkligen återfuktad på djupet och både känns och ser fin ut. Efter regelbunden användning ser man efter ett tag också stora förbättringar av hudens struktur. Fina torrhetslinjer, torra fläckar, stramhet och röda irritationer försvinner och kommer inte tillbaka så länge man stryker på krämen dagligen. I kombination med Multi-active toner eller Soothing protections spray blir den extra effektiv och jag tycker att resultatet blir fenomenalt. Det enda negativa jag har att säga om Skin smoothing cream är att den är rätt odryg och dyr. Men vill man ha en riktigt bra kräm för yttorr hud rekommenderar jag den verkligen.

Tips! Med daglig användning av Daily microfoliant får krämen ännu lättare att tränga ner i huden och återfukta den rejält. Viktigt att tänka på om man har tilltäppt hud eller yttorrhet.

Pris: Ca 450 kronor för en tub på 50 ml, betydligt billigare på Jersey Beauty Company och Strawberrynet.
Betyg: MVG

4 responses to “Dermalogica – Skin smoothing cream

  1. Jag är oxå helt frälst i den krämen, jag är såå nöjd med den att jag struntar i att den är i dyraste laget:) Ha en bra dag! Kram

  2. oh vad fina färger också! man blir ju helt kär 🙂

  3. Jag beställde den där nyss, hoppas jag också vill ge dem MVG 🙂 Jag hade ett prov förut, men dåvarande pojkvännen tyckte den luktade så illa att han knappt ville vara i närheten av mig efter att jag smörjt in mig, vilket gjorde att jag inte testade den speciellt länge … Jag håller tummarna för att nuvarande pojkvännen är lika känslig 😛

  4. Gillar också den där skarpt. Men den luktar inte så gott tycker jag :/ Smaken är som baken dock.

Kommentera

