Max Factor – Flawless perfection

Det här är en av de få foundations som jag köpt fler än en gång. Det är sällsynt att jag köper samma produkt flera gånger, det är ju så kul att testa nytt och även om en produkt visat sig vara fenomenal kan man ju aldrig vara helt säker på att det inte finns än ännu bättre…

Flawless perfection från Max Factor är en produkt som innehåller inte bara foundation utan också en tillhörande primer. Mig veterligen var det här den första produkt som kom ut på den svenska marknaden där det fanns både underlagskräm och primer i en och samma förpackning. Primern är en vit kräm som är dryg och smidig att lägga på huden och lämnar den sammetslen och till viss del även återfuktad. Enligt MF ska den minska porernas synlighet med upp till 50%, något jag är beredd att hålla med om. Den efterföljande underlagskrämen är krämig och enkel att applicera. Jag föredrar att använda fingrarna när jag lägger på den här krämen eftersom jag får ett mer täckande resultat då, men en fuktad svamp fungerar också utmärkt men ger en tunnare effekt. Just det är en av de saker jag gillar allra mest med den här krämen, att man kan välja vilken täckning man vill ha. Till kvällsbruk eller dagar då min hud känns väldigt blemmig och trist vill jag kunna ha ett täckande lager som ändå inte ser kakigt och maskliknande ut och det går alldeles utmärkt med Flawless perfection. Andra gånger vill jag kanske istället ha ett väldigt naturligt lager som mer påminner om en färgad dagkräm och det går att åstadkomma det med. Oavsett hur man applicerar eller hur mycket blir resultatet jättefint och naturligt. Det enda minus jag kan komma på är att den inte sitter optimalt under varmare dagar, den har en viss tendens att smälta bort och lägga sig i veck vilket ju är mindre smickrande. Men det gäller alltså bara om det är varmt ute eller om man ägnar sig åt någon svettig aktivitet… För övrigt är det en väldigt bra foundation i den lite billigare prisklassen och jag rekommenderar den varmt som ett budgetalternativ till att köpa både primer och foundation separat.

Betyg: VG
Pris: Ca 150 kronor

7 responses to “Max Factor – Flawless perfection

  1. Jag har en sån i färgen natural som jag aldrig använder. Har använt ca halva primern bara för färgen är för ljus för mig. Om du vill byta mot t ex några prover (behöver inte vara något av värde) eller nåt så är det ok för mig!🙂

  2. Max Factor har flera underskattade underlag. Jag är ju väldigt förtjust i Facefinity varianten, den 3-i-1 produkten alltså. Den har jag köpt massor av. Bättre än många dyrare underlag. Flawless Perfection är också en höjdare. Egentligen tycker jag skillnaden mellan dyrt och billigt har börjat suddas ut mer och mer. Många budgetmärken har riktigt bra grejer nu för tiden.

  3. Kom på nu att jag inte kommenterat på ett tag, trots att jag läser flitigt! Ville bara säga att bloggen är lika härlig som vanligt, jag älskar dina recensioner!

  4. Katarina: Vad snällt av dig! Tyvärr är det inte Natural jag använder utan Porcelaine (kunde bara inte hitta ett foto på nätet på den nyansen;(). Men tack ändå, hyggligt av dig att erbjuda dig!:)

    Sminkan: Jag håller med dig, många lite billigare märken har verkligen skärpt upp sina foundations. Vad har du för andra underlagsfavvisar i budgetklass?:)

    RQ: Tackar, vad kul att du tycker det! Jag läser jämt din blogg men det är ju inte alltid man kommenterar, så jag vet vad du menar.:) Jag önskar förresten ett inlägg om djurtestade/icke djurtestade produkter, kan du knåpa ihop ett sådant? Jag har alltför dålig koll känner jag.:(

  5. Visst är denna foundation bra, eller iaf helt ok. Men det är helt omöjligt att klämma ut nåt ur den där förpackningen! Hade varit bättre med pump eller nåt….

    Tack för en bra blogg förresten! =)

  6. Ingen fara, jag kanske lägger ut den på Pret-ty under byten.😉 Tänkte bara att du kunde få första ”ping”.

  7. Akrogirl: Du har en poäng där! Jag brukar t o m klippa upp förpackningen mot slutet för att kunna skrapa ur det sista…:S

    Katarina: Hoppas du får nåt smarrigt i gengäld!:D

Kommentera

