Dior – Powder Mono Eyeshadow

Dior Silver Dust

För ett litet tag sedan köpte jag en ögonskugga ur Christian Diors sortiment och har nu testat den ett antal gånger. Jag valde färgen Silver dust, som är en blyertsgrå skimrande nyans. Den främsta anledningen till att jag valde den var att jag behövde en skugga som kompletterade min Clinique-skugga i den ljusa silverfärgen Platinum, och Silver dust var precis vad jag var ute efter.

Skuggorna finns i Mat, Pearl eller Glitter och kommer i en lyxig midnattsblå ask med spegel och tillhörande skumgummiapplikator. Asken kommer i sin tur i en lika blå sammetspåse vilket ger en riktigt lyxig känsla. Själva skuggan är oerhört pigmentrik, lättarbetad och snygg. Den går lika bra att ha över hela ögat som till eyeliner eller andra mindre områden. Beroende på vilken applikator man väljer får man olika effekter, vilket jag tycker är kul. Skumgummiapplikatorer som följer med förpackningar brukar inte vara så kul att jobba med, men den här är faktiskt riktigt bra och ger ett rejält täckande resultat. Om man använder borste är skuggan istället uppbyggbar och går att få allt från skirt och tunt till täckande, något jag uppskattar eftersom skuggan därmed blir mer användbar. Den dammar inte och sitter där den ska hela dagen/kvällen, oavsett om jag har UDPP under eller ej. Tillsammans med Platinum skapar man enkelt de snyggaste silverögon man kan tänka sig och är man på partyhumör passar MAC´s Technakohl i Greystroke finfint till! Den här skuggan är min favorit just nu och kommer bli ett återkommande tema i höst och vinter. Tillsammans med ett par röda läppar går det inte att bli fel. Sublim vill inte ha en Dior-skugga, Sublim vill inte ha två Dior-skuggor – Sublim vill ha ALLA Dior-skuggor!!!

Betyg: MVG
Pris: 265 kronor

9 responses to “Dior – Powder Mono Eyeshadow

  1. Precis den skuggan är vald till en av årets bästa i senaste Allure. Så det är fler som gillar den!

  2. Precis den skuggan är vald till en av årets bästa i senaste Allure. Det är fler som gillar den alltså!

  3. Ojdå, det blev något fel när jag skulle posta första kommentaren så jag trodde inte den kom med, men det gjorde den tydligen…sorry!

  4. Oj, det kan jag tänka mig för den är verkligen fantastisk!😀

  5. Dior har grymt bra smink, men dyrt… Tänk om man kunde få plocka allt man ville ha utan att betala, då skulle inte många saker vara kvar på deras hyllor efter ett besök av mig.

  6. Jag klämmer j ä m t på de där! Har inte blivit nåt köp än dock eftersom de är såå dyra. Men nu kanske man vågar🙂

  7. Snygg!
    ”MakeUpByMe – Professional Hairstyle and Beauty”

  8. Jag köpte tre av deras skuggor igår. Jag är ett stoooort Dior-fan och jag vågar inte säga hur många skuggor jag har eller hur många läppglans jag har för den delen heller. Deras skuggor är helt suveräna.

  9. Sugen jag blev att slå till på en själv, superfin:)

Kommentera

