Hello Kit-ty!

Hohoho, vad kul jag är – ett inlägg om KIT! Jag får ursäkta mig med att jag är göteborgare och därmed lider av sjukdomen tvångsmässigt ordvitsande. Jag är väldigt sugen på kit av olika slag just nu, förutom det från Urban Decay som jag skrev om i det förra inlägget skulle jag vilja sätta tänderna i de här godingarna.

Alison Raffaele Flawless Skin Essentials Kit verkar jättekul att leka med. Det består av två mineralfoundations i olika nyanser, två concealers, en foundationsborste, en concealerborste, en spatel samt instruktioner om hur man skapar den perfekta hyn. Jag har aldrig testat nåt från Alison Raffaele tidigare, men bland kunderna kan man tydligen finna Jennifer Love Hewitt, Kirsten Dunst och Kate Hudson. För 485 kronor får man det här kitet hemskickat av Eleven.

DuWops olikfärgade ögonskuggskit har jag spanat på länge, Grey Eyes och Amber Eyes skulle gärna få bo i min sminklåda. De andra färgerna, grönt, rosa, violett, brunt och blått ser också jättefina ut men de är helt enkelt inte mina färger. Silver är min ständiga följeslagare på ögonen sedan tonåren så det sitter i. De olika rostiga färgerna i Amber-paletten är däremot relativt nya för mig, men jag har insett att mina blågröna ögon passar väldigt bra i just dessa nyanser. Kitet verkar dessutom väldigt genomtänkt: Varje ask innehåller tre nyanser av samma basfärg, guld eller silver för en metallisk look och en sammanfogande eyeliner. Kiten kostar 395 kronor hos Eleven.

Benefit har också ett superfint ögonkit, Big beautiful kit, som innehåller Boi-ing, tre skuggor och två applikatorer. £17,50 vill HQHair ha för det. Visst ser det fint ut? Sådär vardagsperfekt som lätt kan piffas upp till kvällen med metallic eyeliner, Technakohl eller liknande. Och ca 230 svenska kronor är ju faktiskt inte alls sådär jättemycket…

Från Too Faced kommer Liquifeye Kit ser ut som en skojig leksak! Man får en eyeshadow transformer i fullstorlek och 12 olika färger på skuggor som man kan förvandla till eyeliner. Metallic och sotigt är melodin. Visst låter det som något man vill ha? Ca 277 kronor kostar den hos HQHair.

3 responses to “Hello Kit-ty!

  1. Läckra kit du letat fram!

    Och jag var inne på Blush och ille beställa mitt Ammo-kit från UD men det var slut! Tur det i och för sig… Men snopet. Du hade precis knuffat mig över kanten så jag inte längre kunde stå emot och så blir jag räddad av en sådan sak!

    Nu fick jag i och för sig nya idéer istället…

  2. Visst är de fina! Man blir ju alldeles ha-galen..:S

    Näää, va typiskt att kitet var slut. Men det kanske var ett tecken på att du ska köpa nåt av de här andra seten?;)

  3. Liquif Eye Kit har jag, det är helt ok, men inget revolutionerande. Ögonskuggorna är helt vanliga skuggor och egentligen kan man lika gärna ta en fuktad pensel i vilken ögonskugga som helst.

Kommentera

