Kiehl´s – Pineapple papaya facial scrub

För mig är Kiehl´s ett väldigt ojämnt märke. Deras produkter tenderar att vara antingen strålande eller rätt mediokra. Jag älskar Kiehl´s schampon, body lotions och ögonkrämer till exempel, men förstår mig inte alls på en del annat av det jag testat. Nu senast har jag testat en ansiktsskrubb med ananas och papaya och den lämnar väldigt mycket övrigt att önska, om man säger så…

Tanken med den här skrubben är att små, små bitar papaya och ananas tillsammans med enzymer från desamma ska fungera exfolierande på aknehud, irriterad och känslig hud. Nu vet inte jag hur ni andra är, men med en skrubbkräm vill iaf jag känna att nånting faktiskt skrubbar. Det behöver alls inte vara superriv som i Freeze 24/7 Prep & Polish eller Cliniques 7 day scrub, men nånting får ju gärna kännas. Var bitarna av ananas och papaya hamnat vet jag inte, men inte är det i min förpackning. Och om det finns enzymer i så verkar de inte speciellt effektivt. Det här känns mest som en rengöringskräm och dessutom inte av det mer effektiva slaget och det är med sorg i hjärtat jag konstaterar att det här är en av Kiehl´s riktigt usla varor. Too bad, men den här skrubben är värdelös.

Pris:
Betyg:IG

5 responses to “Kiehl´s – Pineapple papaya facial scrub

  1. jag har också en massa kiehl’s produkter som jag älskar, och jag har också testat denna (fick ett prov) och håller med dig om att den kändes rätt så värdelös! är dock nyfiken på deras microdemabrasion.

  2. oj som det kan skilja åt mellan olika tuber. i min tub fanns det väldigt mkt korn faktiskt och den har funkat bra på min yttorra blandhy. hyn kändes både len och ren. tråkigt att du fick ett dåligt ex. man kanske kan reklamera?

  3. Hej!
    Du har skrivit om en produkt som heter Post blemish formula från Clinique (som tar bort det röda från finnet).
    Jag har letat överallt efter denna produkt och kan inte hitta den, och från de internet sidor där den finns skickar dem inte till sverige.
    Skulle vara tacksam om du kunde säga vart du fått tag på den
    Tack

  4. GQ: Du får testa den och tipsa oss andra om den var nåt att ha!:)

    Lejla: Jag fick den i ett acne-paket som min mamma köpt i USA. Trist att du inte fått tag i det här i Sverige. Har du kollat Tradera och Ebay?:) Lycka till!

  5. Den där gillar jag skarpt!

Kommentera

