Clinique – Moisture Surge Extra

Cliniques hudvård är vanligtvis inte min melodi, jag är mer förtjust i deras smink faktiskt. Men ibland hittar jag en bra hudvårdsprodukt i deras sortiment som till exempel den här fuktkrämen.

Moisture Surge Extra är en fuktbomb för torr hud. Med hjälp av klassikern i hudvårdssammanhang, aloe vera, lugnar den här gelkrämen en uttorkad hud som fått torrhetslinjer och fnasighet till följd av fuktbristen. Krämen är som sagt en gelkräm som är lätt och smidig och går in i huden på nolltid. Den känns svalkande och väldigt behaglig och lämnar huden riktigt len och smidig. Jag noterade att min huds allmänna fuktnivå och smidighet mångdubblades efter bara någon veckas användning och vid tidpunkten då burken var slut (ca 2 månader senare) var huden mycket belåten och verkligen strålade av friskhet. Enligt Clinique ska den här krämen även skydda mot miljöirritationer – vad de nu exakt menar med det – men hur det är med den saken vet jag inte. Vad jag vet är däremot att det här är en riktigt, riktigt bra fuktkräm som de som föredrar en lättare gelkräm som inte tynger ner. På grund av dess lätta konsistens kan man faktiskt även lägga på den ovanpå makeup om man har problem med torra partier som behöver återfuktas under dagen.

Tips! Moisture Surge Extra kan även användas som en fuktgivande mask och appliceras då i ett tjockare lager i 5-10 minuter.

Pris: Ca 385 kronor i butik, 339 kr på Beautyplanet
Betyg: VG

Kommentera

