MAC – Technakohl

Den här pennan måste ni köpa, tjejer!

Det här var ett helt spontant inköp som bara råkade bli när jag passerade MAC-disken här i Göteborg. Jag kikade på Paintpotsen och surade över att de inte hade några färger som jag ville lägga pengar på men samtidigt fick de igång mitt köpsug – och det var då jag fick syn på Technakohl-pennan i färgen Greyprint. Det här är en mjuk men ändå fast, krämig men ändå inte så att den blir suddig och glider omkring och skimrande utan att vara glittrig. Den kommer i en plasthylsa ur vilken man skruvar upp stiftet som är självvässande. Stiftet är busenkelt att måla med och man får till perfekta linjer på nolltid. Om man vinklar pennan lite så får man ett tjockare streck medans man får en tunnare linje om man målar med själva spetsen. Färgen, som är rejält pigmentrik, sitter som berget och hamnar som sagt inte på ställen den inte ska. Själva färgen Greyprint är en metallicgrå nyans åt kvicksilverhållet. En superfin färg som passar de flesta och i synnerhet alla oss med blå ögon, vågar jag påstå.

Jag älskar redan den här pennan och planerar köpa en bunt till i flera olika färger, några andra pennor vill jag inte ha!

Pris: 145 kronor
Betyg: MVG

9 responses to “MAC – Technakohl

  1. Tänk att man alltid blir lika, farligt köpsugen när man går in på den här bloggen🙂

  2. Oh – självvässande – vilken lyx! Blåa ögon har jag inte men i en annan färg så🙂

  3. Kul att höra att pennan är bra. Kanske man provar en sådan när de jag har är slut. Har haft en liknande modell från annat mrke, men den var inget vidare. MAC brukar ju vara pålitliga och bra. Tack för tipset!

  4. Mmm, den är nog ett måste så den får jag köpa nästa gång jag är förbi en Mac-disk.🙂

  5. Nyans: Hehe, ja det alltid så när man läser om vad andra har köpt som verkar bra. Jag är likadan!

    Pssion: Pennan finns i många olika läckra färger så det är bara att hugga in!:D

    Sminkan: Det är en superbra penna t o m, tycker verkligen att du ska testa den!

    Mia: Ja! Köp en annan färg då, så kan vi jämföra.;)

  6. Gudars skymning! Jag är ju på jakt efter en snygg grå och så springer jag på det här inlägget – saken är kirrad! Tackar…😉

  7. Har inte hunnit besöka din blogg så mycket de senaste dagarna pga mycket jobb. Men vad ser jag! Jo, du har ju köpt samma penna som jag köpte häromdagen, men min var i en annan färg, lite mullvad… älskar den redan! Passade på när jag hade en rabattkupong med 20% på valfri Åhlens-vara. Man ska aldrig köpa till fullt pris vet du, iaf inte när man inte måste! Jag är en riktig snålmajja, fniss! Vill ha många bra grejor för mina pengar.

  8. Haha, jag använde också min 20%-are och en 50-kronorscheck och behövde bara betala 66 kronor därmed. Jag är också en spargris.;)

  9. Pingback: Inköpslista « Sublimt

Kommentera

