Kiehl´s – Light, nourishing eye cream

Jag håller på och testar ögonkrämer i år. Det är svårt att veta vilket ”problem” man ska åtgärda och vilken typ av produkt man ska satsa på. Det finns ju hur många som helst som lovar att ta bort mörka ringar, puffighet, morgonskrynklor, fina linjer och torrhet. Jag skulle vilja ha en kräm som helt enkelt gör huden runt mina ögon uppstramad, uppljusad och återfuktad men en sådan verkar vara komplett omöjlig att hitta.

Den här ögonkrämen från Kiehl´s är en lätt, återfuktande kräm som fokuserar på att göra den känsliga huden runt ögonen mjuk och len. På grund av den lätta konsistensen lämpar den sig extra bra för de med lite oljigare hud, men funkar bra på andra hudtyper också. Kiehl´s själva rekommenderar den främst till de med Normal, Normal/Oljig, Oljig och Väldigt oljig hud. Själv har jag normal hud i ögonområdet men vill inte ha en tung produkt som tynger ner huden och gör den påsig och då lämpar sig den här produkten bra.

Ögonkrämen kommer i en liten klämbar tub, är vare sig fast eller rinnig, är ljust gul och doftar fräscht. Det räcker med en klick som som ett knappnålshuvud för att täcka partiet runt ett öga, så det är en otroligt dryg produkt – jag gissar på att en tub räcker i ca ett år. Den går snabbt in i huden och lämnar den återfuktad och behagligt len. Man märker inga sensationella resultat men efter ett par veckors regelbunden användning har iaf jag noterat att de små, små vita torrhetsprickar jag lätt får i inre ögonvrårba faktiskt har försvunnit nästan helt och hållet och det har faktiskt ingen annan kräm lyckats med tidigare! Bortsett från det gör inte den här krämen något speciellt för huden och det lovar den ju faktiskt inte heller. Vill man eliminera rynkor och mörka ringar är det alltså inte den här ögonkrämen man ska satsa på.

Pris: Ca 250 kronor
Betyg: VG

Kommentera

