Max Factor – Colour Perfecting lipstick

Colour perfecting; Harvest

Jag älskar röda läppstift och har testat många, många på marknaden. Ett av de senaste jag köpte var färgen Harvest från Max Factors Colour Perfecting-serie. Harvest är en djupröd nyans som ser nästan brunröd ut i förpackningen men som blir en kall mörkröd färg på läpparna, i visst ljus slår den nästan mot mörkt ceriserött. Stiftet, som är lite smalare än vanliga läppstift, är fast men krämigt och lätt att måla med. Färgen glider ut på läpparna och täcker omedelbart. Färgen stannar kvar länge på läpparna och rinner inte ut i små veck eller smetas ut runt konturerna. Jag gillar verkligen det här läppstiftet och kommer absolut att köpa fler röda nyanser. Ett mycket prisvärt läppstift som passar perfekt till silverskimrande ögonmejk.

Pris: Ca 145 kronor
Betyg: VG

5 responses to “Max Factor – Colour Perfecting lipstick

  1. Snygg färg! Synd om den drar åt cerise på läpparna dock. Det tycker jag många röda läppstift gör. Antingen det eller orangerött.

  2. Håller med dig om det! Dock är den här inte så väldigt cerise, men den går liiiite åt det hållet. Blir ofta så när det är kalla nyanser.:/

  3. Det här är ju inte så dyrt, men jag vill ju inte ha ett som går åt cerise… Torkar det ut läpparna något?

  4. Jag tycker inte att den känns uttorkade.:)

  5. Låter fint! Har precis köpt ett Clinique-läppstift i Red Drama från Strawberrynet för blotta hundringen, fynd för mig! Har inte provat det men jag kan ju alltid chansa när det inte kostar alls så mycket som i butik.

Kommentera

