IsaDora – Triple Eye Shadow

 

IsaDora - Golden espresso

IsaDora kommer ofta med läckra färger på sina skuggor tycker jag, tyvärr är ju kvaliteten på dem inte de allra bästa. Den här paletten fick jag av en kompis som köpt fel och tyckte att jag som blåögd passar bättre i bruna färger. Den här paletten heter Golden espresso och består av tre färger i den bruna färgskalan. En ljusbeige, en brun och en kopparfärgad nyans – alla med guldskimmer i. Färgerna är verkligen snygga och passar perfekt ihop eller var och en för sig. De tenderar, liksom alla IsaDoras skuggor, att smula lite när man arbetar in färgen med en appliceringsborste och det är lite meckigt att få skuggan på exakt rätt plats även om man har jättebra penslar att arbeta med. Väl på plats ser dock färgerna jättefina ut och det är lätt att få mjuka övergångar mellan de olika nyanserna. Hållbarheten är det andra stora problemet med IsaDoras skuggor. De sitter väldigt illa och försvinner på ett mystiskt sätt ganska snart efter att man sminkat sig. Med Urban Decays primer sitter de betydligt bättre, men frågan är om man verkligen ska behöva ha en primer under en ögonskugga för att de ska sitta någorlunda under några timmar.

Jag rekommenderar inte IsaDoras skuggor till någon om man är ute efter kvalitet och lättarbetade produkter, däremot är det roligt att köpa en hyfsat billig palett med skojiga färger ibland för att muntra upp en grå dag. Man ska bara inte förvänta sig att få ett lika enastående resultat som med skuggor av högre kvalitet och hållbarhet.

Pris: ?
Betyg: G (svagt)

4 responses to “IsaDora – Triple Eye Shadow

  1. Hehe, irriterar mig på att Isadora ibland har fina färger som man blir sugen på att köpa, men man kan inte för kvalitén är så enormt kass >_<

    Som du säger så är de svårarbetade och hamnar överallt, men på mig så är det stora problemet att skuggan efter fem tio minuter känner för att lägga sig under ögonen på mig vilket ser hemskt ut och små glitterkorn hamnar i hela ansiktet, och därmed är resten av makeupen förstörd!

    Spelar ingen roll hur bra bas jag har fixat under skuggorna, för de gör ändå alltid sådär! Hopplöst 😛

  2. Isadoras ögonskuggor med glitter i är inte bra, det håller jag med om, men de som är skimrande funkar bra på mig. Jag använder aldrig primer under ögonskuggor, eller i alla fall mycket sällan. Gjorde en test nyligen med både MUS ögonskuggeprimer och Lumenes men ingendera var bättre än att vara utan. Ibland använder jag en cremig highlighter under skuggorna för intensitet men inte alltid det heller. För mig funkar ISadoras skimrande skuggor hur bra som helst. Det märks ingen skillnad på dem och t.ex Lancomes eller Chanels. En stabil G nivå. Däremot har jag problem med t.ex Clarins ögonskuggor som inte alls håller måttet. Jag tror det där med ögonskuggor är extremt individuellt.

  3. Skimrande från Isadora funkar också på mig – men trippelskuggorna är helt kass! Konstigt, de borde ju vara av samma kvalitet som de andra, men jag tycker att duosarna är mycket bättre än trippelskuggorna. Strange!

  4. Sminkan: Ja, det är ju så med skönhetsprylar – det som funkar finemang för en person, funkar inte alls för en annan.

    RQ: Visst är det märkligt hur det kan skilja sig så åt mellan skuggor från samma märke.:S

Kommentera

