Clinique – True Bronze pressed powder bronzer

True bronze 02

Jag är inte en av alla rougejunkies som inte kan gå utanför huset utan att ha piffat till kinderna, som den vane läsaren noterat har jag redan naturligt rosiga kinder och använder bara rouge om jag har väldigt täckande underlagskräm som kräver färg ovanpå för att inte se ut som en mask. Bronzer är däremot en produkt som jag gillar skarpt, jag har testat alla möjliga varianter och har ett par favoriter varav den här från Clinique i färgen 02 är den ena.

Bilden gör tyvärr inte det här bronzingpudret rättvisa för det är en jättefin brun nyans med . Det är lätt att fånga upp pudret med en stor och fluffig borste och det lägger sig jämnt och fint över huden. Det är lätt att få den brunhet man vill uppnå genom att den är enkel att bygga upp genom upprepade appliceringar. Pudret sitter riktigt bra under dagen men känns ändå inte på huden, ibland kan ju just puder kännas kakigt i ansiktet. Ett måste är dock en riktigt bra och stor borste, den lilla platta variant som följer med i förpackningen kan man möjligen använda vid enkla touch ups under dagen. Jag gillar verkligen det här pudret som ger en fräsch solbränd ton utan att glittra som en solariediscokula.

Pris: Ca 350 kronor
Betyg: VG +

3 responses to “Clinique – True Bronze pressed powder bronzer

  1. Hoho, så lyxigt med naturligt rosiga kinder! =D Själv är jag mer rödmosig i ansiktet😛 Dvs hela kindområdet och hakan blir röd på mig, inte så snyggt haha!😉 Så utjämnande foundation eller tonad dagkräm, och ett fint rosigt rouge är allt bra att ha för moi!😉

    Och japp, alltid bra med bronzers som inte gör så att man ser ut som en glittrande discokula ja! Vissa har ju hysteriskt mycket glitter i sig! :O

  2. Haha, nu ser ju faktiskt mina kinder rödmosiga ut om jag inte tar på foundation…;) Jag är faktiskt rätt sugen på ditt favvorouge, det där från Chanel(?). Vad kostar det på Åhlens?

  3. Hihi!😉 Ingen aning faktiskt, köpte mitt på strawberrynet as usual haha! =P men hum, kanske 365.. nått i den stilen, står ju ofta och dregglar vid chaneldisken (men lägger inte märke till priserna så mycket) så jag kan har snappat upp rätt pris, eller så är jag ute och cyklar helt..😉

Kommentera

