Yves Saint Laurent – Mascara Volume

Så var det dags för en recension av YSL´s klassiska volymmascara. Jag köpte den här när Rouge skrev om hur förälskad hon var i sin och visade bilder på sina magnifika fransar. Jag klickade raskt hem en ifrån Strawberrynet och har använt den flitigt i tre månader.

Den här mascaran är alltså en volymmascara extra ordinaire, som ska ge riktigt maffiga fransar med rejäl volym, längd och böj. Tanken är att fransarna ska se ut som lösfransar, därav det franska namnet på den ”Faux cils”. Mascaran innehåller bland annat pro-vitamin5 som ska se till att fransarna inte torkar ut, utan håller sig mjuka och återfuktade vilket är en bra idé, särskilt med tanke på att den är parfymerad och att parfym vanligtvis är uttorkande.

Den kommer i en väldigt vacker guldhylsa som känns riktigt tjusig att ha i necessären. Borsten är stor och rejält tjock med tät borst som verkligen greppar alla strån och drar ut dem till oanade längder. Fransarna blir mycket riktigt också rejält voluminösa och maffiga. Tyvärr är den här mascaran för blöt för mina raka fransar vilket gör att de tyngs ner rätt omgående efter applicering, något som är ett stort minus. Det spelar ju inte lika stor roll om fransarna blivit som lösfransar när de pekar rakt ut. Ett annat minus är den starka doften, varför man parfymerar en mascara övergår mitt förstånd men kanske har den en tillsats som luktar bedrövligt. Parfymen tenderar att irritera mina kontaktlinsbärande ögon lite vilket ju inte är så bra. YSL säger själva att den här mascaran är lämplig för alla med känsliga ögon och kontaktlinser, men det gäller uppenbarligen inte oss som kan ha svårt att tåla stark parfymering. Bortsett från doften och blötheten är det här en riktigt bra mascara, men tyvärr inget för oss med raka fransar som har svårt att hålla sig uppe. För er andra är det bara att springa iväg och införskaffa ett exemplar för fransarna ser verkligen galet mycket ut som lösögonfransar med Faux cils på!

Tips! Mascaran finns i flera olika färger: svart, brun, vinröd, grön, blå.

Pris: Ca 260 kronor i butik, ca 187 kr på Strawberrynet.
Betyg: VG

8 responses to “Yves Saint Laurent – Mascara Volume

  1. Jag tycker den är svårjobbad första månaden, och blir egentligen som bäst då det börjar närma sig ”slängningsdags”. Det är säkert det blöta som gör att jag upplever den så.

  2. Hehe, yeah! Mina fransar loves this one!😉 Saken är bara den att jag måste ha en ny, får nog bli när nästa lön kommer hoho! =D Jag har jämfört den med andra mascaror, dvs målat ysl på ena ögat och tex dior show (och andra mascaror) på andra ögat och de andra mascarornas resultat var helt mesigt jämfört med det maffiga resultatet ysl gav mig!😉

    Hehe, måste erkänna att jag älskar den starka parfymeringen =P Luktar jättegott, men jag håller verkligen med om att den ändå är rätt obegripligt varför de envisas med att parfymera så starkt, fyller liksom ingen funktion när man ska ha det på fransarna, och folk kan ju lätt få allergiska hemska reaktioner… Jag har också kontaktlinser, men har inte känt av nån irritation än, men allergier kan man ju utveckla allt eftersom =/ Och det skulle vara jättetråkigt om jag blev allergisk mot denna pärla!

    Kan också tänka mig att den tynger ner ordentligt för er med raka fransar, och det är ju trååkigt.. Den fungar ju bra för mig eftersom mina fransar är böjda och långa av naturen, bara volymen de behöver =)

    Så himla individuellt det här med smink alltså! =) Bra recension btw, själv har jag inte lyckats få till en utförlig recension än, och detta trots att det handlar om min favoritmascara! Illa det!😉

  3. LGB: Ja, det är säkert blötheten som gör den svår att få till såsom det är tänkt. Synd, för den har verkligen potentialen att vara Den ultimata mascaran.

    Rouge: Haha, ja jag har väntat på din recension i ett halvår nu eller nåt men det kommer ju ingen!;( Nu får du allt ta och skriva en hyllning till den så att vi får fler åsikter om den här mascaran!:D

  4. Gah ja verkligen!! =D Har faktiskt ett utkast på en recension som jag försökte få till för flera månader sedan, men det blev så babbligt för att jag hade så mycket att säga om mascaran haha, så jag gav upp det.. och sen har jag inte tagit tag i det igen >_<

  5. Man måste måla super-, supersakta med den, annars blir det sådär raka fransar på grund av formulan. Tanken är alltså att man ska skrapa av lite av mascaran mot hylsan och sedan måla jääättesakta samtidigt som man eventuellt rullar borsten. Under tiden den torkar får man hålla upp fransarna i den böj man vill ha dem, så att den stelnar där. Jag älskar den, men kan inte ha den längre pga parfymeringen. Too bad!

  6. Otroligt bra blogg!

    Kolla in min skönhets/modeblogg!

    Ser att du har länkat alla skönhetsbloggar, men du har glömt mig! =))

  7. har du raka fransar kanske du ska testa att böja dem rejält med franstången…

  8. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Recension: YSL False lash effect mascara 3 år senare

Kommentera

