Helena Rubinstein – Lip pencil

Som ni förstår är jag ett stort fan av Helena Rubinstein och köper gärna saker ur deras sortiment. Ett par av mina all time favourites är hennes läppennor och Stellars-läppstift. Här får ni en liten recension av den förstnämnda.

Normalt sett är jag ingen anhängare av läppennor och äger bara ett fåtal, som knappt används. Men ibland hittar man ju en favorit som funkar perfekt med ett läppstift och då är det en given succé. Det här är en riktigt bra läppenna. Den är lika snygg att se på som resultatet blir fint på läpparna. Stiftet är  lagom hårt/mjuk utan att vara sig bli kladdigt eller så stelt att man river sig i desperata försök att få fast lite färg på läpparna. Jag har den här pennan i färgen Heather som passar finfint till mitt Stellars gold-stift i en rödrosa nyans. Den är som sagt lätt att måla med och den sitter kvar länge, länge då den är vattenfast. Den håller läppstiftet på plats och målar man ett tunt lager med den under läppstiftet funkar den som en bra läpprimer. Den går att vässa med en vanlig kajalvässare vilket är en klar fördel eftersom jag inte gillar när man måste ha en speciell vässare till varenda penna man har, det blir ju tokjobbigt att greja med. Ska man köpa en läppenna till sitt röda läppstift i höst tycker jag absolut att man ska slå till på en från Helena Rubinstein. 

Pris: Ca 175 kronor i butik, ca 131 kr på Strawberrynet.
Betyg: MVG

Kommentera

