Clarins – Radiance-plus self tanning body lotion

Jag är en typiskt blek nordbo som har svårt att få till nån läcker bronsskimrande solbränna, iaf utan att riskera att få hudcancer, så för att få en fin färg utan risk måste jag smörja in mig med brun utan sol-produkter. Nu till problemet: Jag gillar inte brun utan sol-produkter. Jag tycker de luktar äckligt, de är svåra att få jämna och resultatet sitter inte i så länge. Det är dessutom väldigt dyrt om man vill behålla en hyfsad färg stora delar av året. När jag därför fick en flaska med den här krämen av en kompis var jag rätt skeptisk.

Radiance-plus self tanning body lotion, eller Soin corps multi-eclat auto-bronzant som den heter på franska, är en vanlig body lotion med uppgraderingen att den även successivt bygger upp en lätt solbränd hudton. Det är alltså ingen vanlig brun utan sol-smörja som man måste vara jättenoga med att stryka ut för att undvika ränder och flammighet, utan en vanlig lotion som man använder på vanligt vis. Den luktar heller in BUS-läskigt utan mer fräscht, vilket ju är en klar fördel. Lotionen går in i huden relativt snabbt och lämnar ingen fet hinna. Jag tycker dock att man måste låta den sjunka in lite längre än jag vill vilket ger ett minus. Priset är ett annat minus, om man vill smörja in hela kroppen dagligen har man rätt snart gjort slut på en flaska på 150 ml, vilket ger en dyr fejkbränna. Man får dock en fin färg vid regelbunden användning, utan att det för den skull ser uppenbart BUS-igt ut (hoho).

Pris: 330 kronor
Betyg: VG

2 responses to “Clarins – Radiance-plus self tanning body lotion

  1. Hehe, jag håller med! Jag är heller inget fan av brunutansolprodukter! 😉 Har gett upp hela grejen faktiskt… Snygg blek rosig hy är så mycket mer classy än en uppenbar brunutansolbränna!

  2. Absolut! Det kan lätt bli lite Linda Rosing över det hela om man inte ser upp.;)

Kommentera

