Clarins – Pure curl mascara

Äntligen en mascara som inte får mina raka fransar att sloka fem minuter efter en omgång med Shu Uemura-tången och mascara!!! Den här mascaran var en ren chansning som jag fyndade häromveckan när Strawberrynet sålde den för 81 kronor. För det priset tyckte jag att den var värd att provas trots att jag inte visste något om den. Ofta är mascaror alldeles för blöta och kladdiga för mig, speciellt de som lovar volym, så det är sällan jag träffar på en som faktiskt funkar för mig. Men nu har jag då gjort det.

Den här dyrgripen kommer i en stylish röd mascaraflaska av klassiskt Clarins-snitt, den luktar vare sig gott eller illa – mer… mascara, om ni är med. Man får upp lagom mycket på borsten redan från första gången man använder den och behöver inte torka av på papper och på så vis få merjobb under stressiga morgnar och dessutom slösa bort halva förpackningen. Borsten är rätt lång och medeltjock. Den har en vanlig borst och vare sig plastpiggar och  mysko böjningar, men trots det enkla utseendet fångar den upp varje frans direkt och drar ut och upp dem så att de blir långa och uppböjda. Ett lager ger en vardagsfyllig frans medans ett par-tre ger flirtfransar deluxe. Det allra bästa är dock då att fransarna håller sig uppböjda! Okej, vi snackar inte om att de pekar rätt upp mot molnen under en hel dag, men för någon som jag som har spikraka fransar är en vanlig, tjusig uppåtböj något oerhört glädjande. Den sitter dessutom finemang, smular inte det minsta och går ändå lätt att tvätta bort. Jag kan egentligen inte se något fel med den här mascaran, det skulle möjligen vara priset då som ligger rätt högt i butik.

Pris: Ca 245 kronor på Kicks. Ca 149 kr på Strawberrynet.
Betyg: MVG 

12 responses to “Clarins – Pure curl mascara

  1. Älskar Strawberrynet, ska definitivt fundera på denna mascara nästa gång. Hade ju köpstopp… men men… jag beställde just en concealer fr Smashbox fr Strawberrynet. Beställde även det där startkitet fr Jersey Beauty Company nyss. Ska bli kul när paketen kommer! Julafton!

  2. Ja, vad gjorde man utan jordgubben!;)
    Åhå, vad är det för concealer? Lova att du berättar om den sen!
    Vilket startkit slog du till på?:)

  3. Åh det här verkar vara ngt för mig nu när min favvomascara ska utgå. Snyft!

  4. Vad är det för favvo som ska utgå?
    Jag tycker verkligen att du ska testa den här!:D

  5. klick klick o så var den på väg hem till mig… Behövde en ny mascara o dett var ju billigt o bra 🙂

  6. Jag köpte den concealern som är i stiftform i färgen deep beige, man får ju chansa lite på nyanserna. Fr Dermalogica beställde jag kitet för normal/fet hy. Jag är så himla nyfiken på Dermalogica för alla säger att det är så bra. Kanske har jag för höga förväntningar…

  7. Linda: Hoppas du blir lika nöjd med den som jag!:)

    Katarina: Oki. Du får berätta vad du tyckte sen.:)

  8. jag behöver ju egentligen ha blinc eftersom jag är ute mkt på jobbet..vi får hoppas på att det blir en fin höst istället 🙂
    Ska man handla under 200 för att slippa tull el?

  9. Det är säkrast att handla för 150/gång för att garanterat slippa tull. Upp till 200 kr är det också rätt säkert, sedan börjar det bli mer o mer tull… Man får ju iofs tillbaka pengarna, men man kanske inte vill krångla med det.:)

  10. det är ju skönt att slippa krånglet o när frakten ändå är gratis så kan man ju beställa flera paket 🙂

  11. vartifrån kan jag beställa billig mascara som är likadan som dom i butikerna?

  12. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Mascaror, mascaror!

Kommentera

