Kiehl´s – Deluxe Hand & Body lotion w Aloe Vera & Oatmeal

Ännu ett av alla dessa superlång namn. Jag fick en flaska med den här lotionen i varianten Grapefruit av Kiehl´s när jag senast beställde därifrån. Fenomenal service att vara så frikostiga med stora provförpackningar.

Det här är en lättflytande lotion som snabbt går in i huden och lämnar inga kladdiga spår. Jag tycker att det är gräsligt med kroppskrämer som är feta, kladdiga och som man måste låta torka in i en halv evighet innan man kan ta på sig kläder. Den här är tvärtom en turbolotion som går in i huden på ett kick och lämnar den återfuktad, len och väldigt väldoftande. Citrusdoften är mild så att den anas men inte tar över, så det är inga problem att skvätta på sig parfym efteråt. Den är även något svalkande vilket är extra skönt under varma dagar eller om man som jag är en kamin året runt. Man kan, som namnet antyder, med fördel använda den som handkräm men som en sådan har jag inte fastnat för den – Crabtree & Evelyns La Source är ännu överst på hitlistan över handkrämer!

Jag, som inte är någon body lotion-fantast, kommer definitivt att köpa den här lotionen i en stor flaska, den kommer vara en skön följeslagare till höstens alla skumbad.

Tips! Den här lotionen finns i en rad olika varianter såsom Amber, Vanilla, Pear tree, Cherry-Almond etc.

Pris: 250 kronor
Betyg: VG

Kommentera

