Elizabeth Arden – Eight hour Cream intensive moisturizing hand treatment

Pust! Det är inte direkt skönhetsvärldens kortaste namn Elizabeth Arden valt att döpa sin senaste handkräm till. Den här krämen är en i raden av produkter på temat Eight hour, som ju är en av de riktigt stora klassikerna i skönhetsvärlden. Personligen förstår jag mig inte alls på Eight hour men så fick jag en tub med den här handkrämen och då måste man ju testa…

Elizabeth Arden kallar den här krämen för en gel-kräm, jag skulle nog snarare vilja kalla den för en vaselin-kräm. Den känns som ett hopkok mellan den vanliga Eight hour-krämen, vanligt vaselin och en vanlig handkräm. Den doftar allt annat än gott när man klämmer fram den ur tuben, och om man, som jag, är van vid undersköna dofter som hos Crabtree & Evelyns handkräm, så blir man rätt grinig. Den doftar inte gott och den känns inte skön. Vad som däremot talar för den är att den faktiskt är bra på att göra händerna mjuka. När den väl gått in i huden, vilket tar liiiite för lång tid för mitt tålamod, känns händerna väldigt lena och sköna. Den gör dock inget utöver detta så om man ska köpa en bra handkräm i den här prisklassen hade jag hellre rekommenderat Clarins eller Crabtree & Evelyns, den här är nog mest för anhängare av Eight hour-kulten.

Pris: Ca 145 kronor
Betyg: G

2 responses to “Elizabeth Arden – Eight hour Cream intensive moisturizing hand treatment

  1. Luktar apa! Det finns massor av andra lika sköna alternativ som dessutom doftar gott, så varför?

  2. Ja, det är ett mysterium varför Eight hour har blivit så poppis.

Kommentera

