Crabtree & Evelyn – Aloe Vera Conditioning shampoo

Med beställningen från Fouchés kom också Aloe Vera-schampot från Crabtree & Evelyn. Jag har hår som snabbt blir fett och trist och måste tvätta håret varje dag för att få fason på det. Jag har testat att inte tvätta det mer än en gång i veckan och sådana ”kurer” men inget hjälper. Vill jag vara fräsch och kunna styla till håret något så måste det tvättas dagligen. Med anledning av det köpte jag Aloe vera conditioning schampo.

Aloe Vera conditioning schampo är ett milt men stärkande schampo som kan användas varje dag. Det innehåller aloe vera, lavendel, rosor och örter och doftar underbart gott, precis som alla produkter ifrån C&E. Schampot är ljust grönt och kommer i en flaska på 250 ml med snäpplock på toppen. Det är drygt och löddrar bra. En del säger att det inte ska löddra för att det då innehåller för mycket av något som inte är bra för håret, men det struntar jag i och säger: JAG VILL HA LÖDDRANDE SCHAMPON. Det känns inte rent och mysigt annars på nåt vis. Nåväl, det här schampot löddrar och rengör jättebra. Håret håller sig fräscht och fint länge och blir inte svårt att få fason på. Jag kommer säkert köpa det här schampot igen.

Pris: Just nu 50 kronor på Fouchés, 65 kr tar de på Appleheart.
Betyg: VG

Kommentera

