Clinique – Pore minimizer refining serum

 

Den här produkten fick jag i ett kit med olika acne-produkter som min mamma köpte med sig från New York till mig. Jag har inte sett det här kitet i Sverige, men man kan ju köpa sakerna styckvis naturligtvis. Men jag hade gärna sett att det fanns fler bra kit till förmånliga priser även i Sverige, jag har lite svårt att förstå hur det inte skulle kunna sälja.

Den här produkten heter alltså Pore refining serum och har funnits på marknaden i ett par-tre år vid det här laget, tror jag. Den ingår i en serie med flera por-förbättrande/förminskande produkter som Clinique har tagit fram. Just den här krämen är då ett serum som är tänkt att förminska porerna både på direkten och med tiden. Tanken är att den dels ska fylla i porerna på direkten så att orenheter och smink inte lägger sig i dem och orsakar orenheter och dels att den ska reparera porernas kollagen så att de successivt växer ihop. Hur det är med det sistnämnda kan jag inte uttala mig om för jag har inte den tekniska utrustning som behövs för att utvärdera en sådan sak.😉

Den kommer i en tub på 40 ml med skruvlock, jag hade gärna sett att den kom i en annan förpackning för den är väldigt rinnig och det kommer lätt ut på tok för mycket ur tuben. Men det är ju en bisak. Serumet är som en tunn, vit lotion som man smörjer in på de partier i ansiktet där man har förstorade porer. I mitt fall innebär det i den berömda T-zonen. Jag tycker att den känns behaglig på huden och man får en tunn matt finish som faktiskt gör att porerna inte syns lika mycket. Den är suverän att ha ensam eller i kombination med en primer under sin foundation om man vill ha en perfekt jämn yta, den funkar också finfint att ha ensam över dagkrämen för en illusion om mattare hy och finare porer. Jag tycker inte att den förbättrat mina porers storlek med tiden, däremot är den väldigt bra för stunden. Jag tycker definitivt att man ska testa den här om man har problem med stora porer och fet T-zon!

Pris: Ca 225 kronor i butik, ca 167 kr på Strawberrynet
Betyg: VG

4 responses to “Clinique – Pore minimizer refining serum

  1. hej
    jag har väldigt stora porer på haka och kinder och har länge varit ute efter en liknande produkt som drar ihop porerna. Vet du om den här produkten innehåller mineraloljor eller liknande ämnen som kanske snarare täpper till porerna än minskar dem? har du testat några liknande produkter som du rekommenderar?
    kram karin

  2. Hej Karin!
    Jag har inte kvar kartongen och pappren men innehållsförteckningen och inte heller hittar jag den på internet så jag vågar inte garantera att den är utan mineral oljor. Däremot vet jag att den är både oljefri och non acnegenic vilket innebär att den är testad så att den inte ska orsaka finnar. Jag tycker att du ska gå till en Clinique-återförsäljare och höra efter och be att få med dig en provburk.:)

  3. Jag tycker den här produkten är kanoners! Man får en len och matt yta , perfekt som underlag.

  4. Visst är den bra!:)

Kommentera

