YSL – Radiant Touche

Så var det dags för min recension av de här söndertjatade guldpennan. Concealer, highlighter, mirakelpenna… kärt barn har många namn:

Yves Saint Laurent’s Radiante Touch är för mig en highlighter-penna. Den fungerar inte att täcka finnar och blemmor med och det täcker heller inte mörka ringar under ögonen. Som concealer är det alltså inte speciellt bra. Det den däremot fungerar bra som är uppljusare av områden som behöver lite ompf. Dvs inre ögonvrår, ovanför kindben, runt näsvingar, längst med näsan för en avsmalnande effekt, på hakan för lite lyster, ögonbrynsben… Som en sådan är den här guldpennan perfekt och den bästa jag någonsin testat. Jag har den ljusaste färgen som är ljust beigerosa och fungerar perfekt till min typiskt skandinaviska hudton (den mycket läckra vitrosa).

Jag vill gärna ha den här pennan i min sminksamling eftersom den piffar upp mitt ansikte när det behövs och dessutom är väldigt dryg. Jag använder inte den här till vardags och tycker heller inte att det är en penna som är värd nästan 400 kronor. Jag köper den alltid på taxfree, internetbutiker eller liknande där jag får ner priset avsevärt, för hur bra den här pennan än är på att ljusa upp mina ögonvrår så är den inte oumbärlig för mig.

Pris: Ca 400 kronor i butik, 325 kr på Alabaster, ca 266kr på Strawberrynet, 249 kr på Beautyplanet,
267 kr på Beautyfrog
Betyg: VG

3 responses to “YSL – Radiant Touche

  1. Jag saknade verkligen att den inte ens täcker mörka ringar under ögonen, för mig är det vad en concealer är till för. Jag slängde min häromveckan pga dålig lukt, då hade jag dessutom några veckor tidigare tvättat penseln med två och vatten noga. Jag kommer inte att köpa den igen.

  2. Ja, visst är det dumt att den inte gör det! Har du testat Secret concealer från Laura Mercier som jag skrev om för ett tag sen? Den är faktiskt jättebra. Men du kanske sitter inne på nåt ännu braigare tips?:)

  3. Jag har faktiskt en concealer fr just Laura Mercier, en liten dosa med en lite lösare variant och en lite hårdare, minns inte namnet på den men den är superbra!🙂

Kommentera

