Japonesque – Touch up tube

Nu har jag gått igenom den lilla tuben med borstar som jag fick hem ifrån Satine häromdagen. Det är verkligen jättebra borstar i ett jättebra kit! Allt man behöver finns med och förpackningen är så fiffig att ha med i väskan istället för en rad fullstora borstar som dels tar plats och dels riskerar att bli trasiga och smutsiga. Rouge/puderborsten är ju inte så stor men tillräcklig för att kunna fixa till både mitt mineral veil och rouge, ögonborstarna är suveräna och concealer- och läppborstarna likaså. Jag ska absolut köpa på mig några i vanlig storlek att ha hemma, speciellt puderborsten lockar… Jag rekommenderar verkligen det här kitet om man reser mycket eller alltid har en necessär med smink med sig och behöver ha borstar och penslar till. Priset är billigt för de här sköna borstarna!

Pris: 149 kronor på Satine.
Betyg: MVG

2 responses to “Japonesque – Touch up tube

  1. Jag pendlar till jobbet och sminkar mig alltid på tåget på morgonen (orkar inte gå upp en kvart tidigare för att sminka mig hemma 🙂 ) så borstkitet verkar väldigt praktiskt. Hur stor är tuben ungefär?

  2. Det är större än jag trodde att det skulle vara! Själva tuben är ca 15 cm lång och penslarna någon centimeter kortare. Det är alltså helt dugliga borstar att använda till en vardagsmejk. Du kan slå till!:)

Kommentera

