Dermalogica – Precleanser

En produkt jag var rätt skeptiskt inställd till när jag först hörde talas om är Dermalogicas Precleanse. Vad skulle det vara för vits med att smeta in olja i ansiktet innan man tvättar rent det på riktigt liksom? Men sedan fick jag några tester på den och provade… Oh la la!

Precleanse är alltså en rengöringsolja som är tänkt att användas innan den vanliga rengöringen. Den är tunnflytande och doftar alldeles underbart av citrus. Oljan kommer i en flaska på 150 ml som räcker till hur många rengöringspass som helst, nästan i alla fall, det är en väldigt dryg produkt. Man masserar in en tesked olja i ansiktet och löser på så vis upp orenheter, smink, föroreningar och annat läbbigt som fastnat på huden under dagen. Den löser även upp överflödig olja som huden producerat under dagen och lugnar ner talgproduktionen genom att tillsätta essentiella fettsyror så att den egna produktionen hämmas något.

Oljan löser all sorts smink jättebra och man behöver inte gnugga loss ögonfransarna för att bli sminkfri. Jag brukar massera in lite vatten i ansiktet efter oljan innan jag sköljer av den och följer upp med Ultra-calming cleansern.
I mitt tycke är dessa två rengöringar perfekt ihop, med den supermilda Ultra-calming kan man ibland få känslan av att inte vara helt ren (vilket man säkert är, men man vill ju ha känslan) och då är det finemang att ha den här oljan innan.

Det här är inte en oumbärlig produkt för mig och min rengöring skulle funka fint den förutan,men nu när jag har använt den vill jag gärna inte vara utan den. Och efter att ha testat TVÅL’s kassa rengöringsolja vill jag absolut inte byta bort den.

Pris: 345 kronor på Alabaster
Betyg: VG

Kommentera

