Dermalogica – Ultra-calming cleanser

 

Jag tjatar ju alltid om min känsliga hud, och hur svårt det är att hitta rätt produkter till den. Jag har senaste året ätit en väldigt stark medicin som gjort min hud otroligt känslig och reaktiv så det har varit av stor vikt att jag använt produkter avsedda för den typen av hud. Jag blev rekommenderad Dermalogicas serie för känslig hud och tänkte ge er recensioner på de saker jag använder ur sortimentet.

Ultra-calming cleanser är alltså en rengöringkräm för känslig hud. Den är avsedd att kunna användas även som ögonmejk-remover, men som en sådan är den inte ideal tycker jag. Den finns i två olika storlekar varav den största har en fiffig pump som man hygieniskt och enkelt pumpar fram rengöringen med. Den andra har ett litet lock med hål i och man måste vända uppåner på flaskan för att få fram krämen. Själva rengöringen är lite speciell i sin konsistens. Första gångerna gillade jag den inte alls utan tyckte att den märkliga känslan av att tvätta sig med en lite rinnig hudlotion inte kändes det minsta rengörande och uppfräschande, men efter ett litet tag upptäckte jag fördelarna med den och nu vill jag inte vara utan den. Den rengör bra, löddrar dock inte det minsta så man får massera in krämen orentligt innan man sköljer av den så att man säkert fått bort smuts och smink. Det är en dryg rengöring, en flaska på 237 ml som används i stort sett morgon och kväll håller för min del i ca 6 månader.

Jag märker att min hud vare sig stramar, torkas ut eller på annat vis irriteras av den här rengöringen och den har kommit att bli ett permanent inslag i min rengöringsrutin. För alla med känslig hud är den oumbärlig!

Pris: 315 på Alabaster, ca 228 kr på Strawberrynet, ca 200 kr på JerseyBeautyCompany
Betyg: MVG

4 responses to “Dermalogica – Ultra-calming cleanser

  1. ha rinte jättekänslig hy men blev rekommenderad att använda den av min hudterapeut och jag tycker också att den är super. i början tyckte jag det kändes konstigt att inte huden stramade, man kände sig inte riktigt ren i ansiktet men nu ha rjag, precis som du, vant mig och tycker att den ger en mycket skönare känsla än någon annan rengöring jag använt.

  2. Kul att du också gillar den! Använder du andra Derma-produkter också?:)

  3. jag använder active moist nu på sommaren och på vintern skin smoothing cream, de ör jag väldigt nöjd med. har även peeling – gentle cream exfoliant – och mask – intensive moisture mask – från dermalogica men de är jag inte riktigt lika nöjd med, framförallt inte masken, tycker att min hud blir för fet efter så jag kan tänka mig att den blir bättre när det blir kallare. är sugen på att köpa daily microfoliant, har hört mycket gott om den men just nu tillåter inte riktigt plånboken det.
    tack för en superbra blogg..

  4. Jag är inte heller ett stort fan av Dermas masker, då föredrar jag faktiskt andra märken. Lite underligt med tanke på att deras andra produkter är så bra.:S Jag tycker verkligen att du ska slå till på en Daily om och när plånboken tillåter, är övertygad om att du kommer bli nöjd.:)

    Och tack för att du läser bloggen!:D

Kommentera

