Clinique – Brush-on cream liner

Nu har jag använt Cliniques Brush-on cream liner i True black varenda dag sedan jag köpte den och den är en fullpottare!

Den kommer i en liten glasburk med tillhörande minipensel, konsistensen är gelekrämig på nåt vis och extremt lätt att måla med. Jag trodde inte att penseln som kom med skulle funka men den är suverän. Man doppar penseln i gelekrämen och sätter igång och målar. Jag får jättefina linjer utan större ansträngning alls och den går att få både jättetunn alldeles invid fransrötterna och bred och 60-talsaktig. Det sitter dessutom som berget en hel dag och suddas inte ut även om man svettas och har sig. Det här är absolut den bästa eyelinern jag testat och är jätteglad över mitt fynd! Tjejen som sålde den till mig tipsade om att den även är toppen att måla ögonbrynen med så jag har testat, nu är ju inte svart den bästa färgen för just mig, men själva principen är ju densamma. Det gick finemang! Med ett par enkla svepande blir brynen målade och fina. Jag får nog köpa den här i brunt också… hehe. Kom igen och testa nu allesammans! 😀

Pris: 175 kr (fick min för 92 kr p g a att det var förra säsongens färg. Ni som bor i Göteborg – skynda till Åhlens City)
Betyg: MVG

9 responses to “Clinique – Brush-on cream liner

  1. Den verkar vara lite som Mac’s Fluideline…

  2. Det är mycket möjligt! Jag har själv inte testat den så jag kan inte säga nåt om det, men gelekräm verkar det vara många som använder sig av numer.:)

  3. Åh, jag som ska cykla ner dit idag… ska titta på bestick, men smink är ju så väldigt mycket roligare… hihi.

  4. Haha, visst är det! Det fanns kanske 7 stycken kvar som stod lite för sig själva på disken när jag var där häromdagen. Några bruna och några svarta. Slå till om du är sugen!;)

  5. Skit! Den var slut på Åhlens! Snyft!

  6. Åh, DEN vill jag ha! 😀

  7. Katarina: Å näää… Du får kika på andra butiker!

    Pssion: Det förstår jag faktiskt – den är underbar!;)

  8. ahh…jag har precis köpt en idag i färgen deep brown för 50kr på åhlens i jönköping *lycklig*

  9. Vilket fynd! Du kommer inte ångra dig!:D

Kommentera

