Senaste tillskottet till min Moisture sheer-familj

Åååå, jag har hittat det perfekta röda läppstiftet – för min mun alltså! Jag har letat och letat efter ett rött stift som inte är för täckande och heller inte ett läppglans och som är den perfekta röda nyansen som vare sig blir vinröd eller brunröd. Nu är min jakt över.
Jag har tidigare skrivit om och recenserat Moisture sheer lipstick från Clinique i färgen Honey red som är en ganska varm rödbrun färg och hur fin som helst. Moisture sheer-stiftet är mina absoluta favoriter och jag skulle gärna ha ett i varje färg, det senaste tillskottet är iaf Ruby kiss som är en kallare klassisk röd nyans. Jag har rosa undertoner i min hud men passar bra i både varma och kalla färger på läppstift så den här kallare röda färgen funkar perfekt på mig. Den är precis så täckande som jag vill ha den, och tar man ett lager blir det vardagsfin och med två-tre lager får man en partymun. Helt perfekt! Jag har försökt fotografera min mun med stiftet på men det blir inte nåt bra, vet inte hur man ska bära sig åt för att få bra bilder på smink… Nåväl, jag rekommenderar det här stiftet till ALLA och den här färgen till alla blondiner som inte vet vad de ska ha för röd färg på läpparna utan att det blir too much. Marsch iväg med er allesammans och köp ett stift i valfri färg per omgående!

Pris: Ca 92 kronor på Strawberrynet och 175 kr på Kicks och Åhlens.
Betyg: MVG

2 responses to “Senaste tillskottet till min Moisture sheer-familj

  1. Är det fett eller torrt? Jag blir lite sugen, men brukar inte kunna ha stift som blir torra, de måste vara riktigt feta och då brukar de dessvärre inte sitta bra utan blöda så jag använder mest gloss i svaga färger.

  2. Det är vare sig fett eller torrt, det är själv skönheten med de här stiften. Konstistensen och hur de känns på läpparna är svårt att förklara, du får nästan gå till en Clinique-disk och testa.:)

Kommentera

