TVÅL – Light & Airy Face cream

När jag köpte rengöringsoljan från TVÅL passade jag även på att köpa en fuktkräm till ansiktet för att se hur de är. Jag valde light & Airy face cream, något jag inte kommer göra igen.

Light & Airy innehåller bland annat rose hip oil, shea smör, jojobaolja och  mandelolja vilket lovar gott. Krämen kommer i en burk på 60 ml och är väldigt kladdig och krämig. Det första som slog mig när jag öppnade burken var dock lukten. Jag tycker att den här krämen luktar direkt illa. Jag vet inte varför den luktar som den gör, jag gissar att den är oparfymerad eftersom jag inte ser att det står att den innehåller parfym, men hujedamej vilken lukt! Doften, om man nu kan kalla den för det, påminner om härsket smör eller olja. Det känns fasligt ofräscht att smörja in sitt ansikte med den och jag tycker också att den lämnar en fet hinna efter sig. Inte heller upplever jag någon återfuktande sensation och varför den kallas Light & Airy är ett mysterium med tanke på konsistensen.

Nä, det här är inte en bra ansiktskräm i min bok och jag rekommenderar den inte!

Pris: 149 kronor på Eleven.
Betyg: IG

Kommentera

