Mario Badescu – Kiwi Face Scrub

Jag har provat en scrubb till ansiktet från Mario Badescu, den jag har använt heter Kiwi Face Scrub och innehåller äkta kiwifrö och bitar av sjögräs som är tänkt att fungera som de exfolierande egenskaperna.

Masken kommer i en burk på 118 ml och innehåller en ljuvligt väldoftande och läckert grön kräm. Tyvärr slutar det positiva här. Krämen innehåller nästan inte några scrubbkorn alls! Jag kan ta flera klickar från burken och få upp ren kräm utan en enda sjögräsbit eller ett kiwifrö. Detta gör att det inte finns mycket mer att recensera på, en skrubb utan skrubbkorn är ju helt meningslös. På ca 1 matsked kräm hittar jag ca 12 minimala frön/sjögräsbitar som har blivit uppmjukade och därmed inte ger någon peelingeffekt. Nä, det här är allt en värdelös produkt och jag funderar faktiskt på att maila Eleven och/eller MB och fråga om både den här peelingen och den s k lugnande ansiktsmask jag testat tidigare.

Pris: 193 kronor
Betyg: IG

2 responses to “Mario Badescu – Kiwi Face Scrub

  1. Jag kommer nog aldrig att överge min Lemongrasscleanser fr Suki. Älskar den!

  2. Jag håller med, den är otroligt bra!:)
    Varning för Mario Badescu.:S

Kommentera

