Helena Rubinstein – Hydro Urgency Cream

Jag älskar den här krämen! Ja, den här också. Det finns verkligen många sköna fuktkrämer på marknaden och det är fasligt svårt att välja ut en enda som den bästa. Jag föredrar att hålla mig till en eller möjligen två olika serier av produkter samtidigt, fråga mig inte varför men jag inbillar mig att de samverkar på nåt vis. Den här fuktkrämen från Helena Rubinstein är en kräm som jag önskar att jag tog mig råd att köpa oftare för den är underbar.

Hydro Urgency Cream är alltså namnet på det här underverket. Den passar normal till torr hud och ger 24 timmars återfuktning. Den innehåller i vanlig ordning massa hightech-grejer som jag inte vet vad de är för nåt, men de funkar hur som helst, min hud skriker av glädje när jag smörjer in den med Hydro Urgency. Skriker och skriker, hade den kunnat skulle den säkerligen ta fram både konfetti och ballonger – så glad blir den. Och jag med, för det är inte var dag man stöter på en fullpoängare till fuktkräm som dessutom är dryg, väldoftande och kommer i en tjusig burk som man kan ha framme i badrummet sådär lite skrytsamt, ni vet. En liten klick räcker långt och huden känns faktiskt återfuktad långt längre än vanligt av den. Bara plus för den här krämen! Ja, bortsett från priset då…

Hydro Urgency finns även i gel-form för normal- & blandhy, balm-form för mycket torr hy samt som ansiktsmask. 

Pris: Har ingen prisuppgift från någon butik, men på Strawberrynet kostar den 336 kronor och på Alabaster 450 kr.
Betyg: MVG

2 responses to “Helena Rubinstein – Hydro Urgency Cream

  1. Åhåhåhå!😉 Låter som något för moi!😉

  2. Ja, det kan jag faktiskt tänka mig! Du får känna på den nästa gång du är i närheten av en HR-disk.:D

Kommentera

