Urban Decay – 24/7 Glide on-eye pencil


<—– Gunmetal 

Nu har jag testat den här kajalpennan från Urban Decay några gånger under lite olika omständigheter. Jag har försökt ta kort på mina ögon när jag har den på men det vill sig inte utan blir bara suddigt och missvisande, så ni får klara er med min beskrivning och de foton som finns på UD`s hemsida.

Färgen Gunmetal som jag har är en mellangrå nyans med lite pyttesmå silverglitterkorn i, de är så få att man bara anar ett och annat här & var. Det är inte direkt en glitterkajal. Kajalen är mjuk och det känns som om man målar med en mjukare krita alternativt en kohlpenna. Linjen blir också lite sotig och suddig utan att man är där och suddar med en applikator. Det är enkelt att få den fin på ögat och funkar lika bra under som över ögat. Den lämpar sig också att ha längs inre fransraderna eftersom den är vattenfast och inte ska kunna blinkas bort, jag har inte testat det däremot så ni får prova själva eller ta Urban Decays ord för det…

Hållbarheten är däremot inte lika bra. Om man inte har skugga och/eller primer under så släpper den taget efter en liten stund och blir ännu mer sotig. Har man målat undre fransraden innebär det att den klättrar nedåt, något som inte alltid blir så tjusigt. Några små glitterkorn hamnar också gärna på kinderna vilket vittnar om att den inte sitter så bra. När jag har tagit Urban decays primer under blir det en helt annan historia dock, men mer om den i en egen recension.

Det här är en kajalpenna i en fin färg och som är lättmålad. Den passar en sotig ögonmake och irriterar inte ögat.
Däremot sitter den kvar dåligt utan primer och känns heller inte dryg eftersom den är så mjuk att man måste vässa den ofta. Hoppas de förbättrar formulan för färgerna är verkligen superläckra!

Pris: 149 kronor på Blush.
Betyg: G

3 responses to “Urban Decay – 24/7 Glide on-eye pencil

  1. Jag tycker exakt likadant som du! Man måste försegla med ögonskugga för att få den att sitta. Jag har den pennan i färgen Bourbon, brun med guldstänk. Ett bra tips är att stoppa den i kylen innan man vässar den för den är så mjuk.

  2. Visst är det synd på så läckra färger att de inte håller bättre?😦
    Ska lägga min i kylen nu då.:P

  3. Man får skaffa en ögonskugga i exakt samma färg för att kunna njuta av färgerna fullt ut och det är inte lätt att hitta… hihi.

Kommentera

