Lumene – Shimmering body lotion

Shimmering Lotion

Den här tuben slet jag till mig i ett stressat läge innan jag skulle iväg på ett bröllop. Jag hade misslyckats totalt med en brun-utan-sol-spray och ville gärna få de bara kroppsdelarna att skimra lite brunt och fräscht. Tyvärr lämnade även denna produkt övrigt att önska…

Lumenes Shimmering body lotion är ingen BUS-produkt i den bemärkelsen att den färgar huden brun och sedan trillar av successivt med tiden. Istället stryker man på den här som en body lotion och får på köpet en tillfällig brunskrimrande hudton. Eller ja, det är tanken iaf.

Såhär står det på baksidan av förpackningen:

En fuktrik bodygel som Shimmering Lotion ger huden en naturlig, solbrun färg och vacker, mjuk lyster. Denuppfriskande formulan med lätt färgton och reflekterande skimmer ger en fräschare och mer fuktgivande look. Innehåller uppiggande björkextrakt och fuktgivande aloe vera. Applicera på hela kroppen dagligen. Utvecklad speciellt för benen, armarna och dekolletaget. Låt torka före påklädning. Dermatologiskt testad. Innehåller inga partiklar som gör dig brun. Utan UV-skydd.

Att det skulle vara en ren gel håller jag inte med om, snarare en hybrid mellan gel och lotion. Den är visserligen inte rinnig men heller inte sådär stunsig i sin konsistens som en renodlad gel är. Den har en vacker färg som påminner om nougat och luktar gott. Känslan när man smörjer in sig med den är lätt svalkande och återfuktande vilket är skönt på sommaren. Men färgen… Det känns som om man smetar in sig med Nutella. And not the good way, If you know what I mean… Färgen blir ojämn: från att täcka vissa partier helt och andra inte alls. Det verkar inte ha med själva huden att göra för oavsett om jag peelat innan eller ej så fäster den ojämt. Efter en liten stund när lotionen torkat ser det inte bättre ut och det hela känns fasligt meningslöst. Nä, det här är ett riktigt bottennapp. Jag vet inte om Lumene har den här lotionen utan skimmer i eller ej, men jag kan tänka mig att den isf skulle vara betydligt bättre som en basic lätt svalkande body lotion.

Pris: 65 kronor på Åhlens (på erbjudande)
Betyg: IG

Kommentera

