Desperately seeking uppfräschning

Jag är i stort behov av uppfräschning och har därför just bokat tid för klippning, ansiktsbehandling och frans-& brynfärgning inkl. formning.  Härligt!

För er som bor i Göteborg med omnejd kan jag varmt rekommendera ett besök på skönhetsskolan Elisabethskolan som har elevbehandlingar. De är väldigt trevliga och proffsiga där och lärarna övervakar alla behandlingar så att inget blir galet. Man får ligga i ett eget litet bås så det är inte så att man ligger halvnaken inför en hel skolklass eller så.
De använder sig av produkter från Dermalogica och Decléor vilket ju är mina favoritmärken för hudvård. Bara bra alltså!  En ansiktsbehandling på 90 minuter med portömning, massage, mask och allt annat som hör till kostar 300 kronor. Färgning och formning av fransar och bryn kostar 130 kronor. Titta gärna in på deras hemsida där alla prisuppgifter och behandlingar finns listade. De finns för övrigt i Stockholm också om man har närmare dit.

Min vanliga frisör Linnéa är på semester och jag är desperat, alltså blir det ett besök hos en ny salong. Makeme heter de och har en fin hemsida här. Det låter jättemysigt att det ingår buffé med iste, kaffe latte, frukter etc samt extra lång massage vid schamponering. Linnéa kan få se upp om det visar sig vara en bra frisör som jag funkar med.

Har ni andra några bra tips på ställen där man kan få skönhetsbehandlingar? :) 

One response to “Desperately seeking uppfräschning

  1. Hmm, undrar om det finns nånstans i Linkan man kan få billiga elevbehandlingar…

Kommentera

