Face Sthlm – Matte Eyeshadow

Mist

Färgen Mist kom hem till mig genom ännu ett av alla dessa prenumerationserbjudande jag går på trots att jag bara bläddrar igenom tidningarna för att aldrig mer ta upp dem igen. Den här kom hur som helst i sällskap av ett läppglans och en mascara vilka jag recenserar senare.

Matte eyeshadows är alltså matta ögonskuggor som känns mjuka och lite silkeslena. De finns i en mängd olika färger och Mist är en av de ljusaste. Den är i en äggskalsfärgad vit nyans som fungerar suveränt att använda som highlighter under ögonbrynet, i inre ögonvrån och liknande. Den är också bra att ha som basskugga över hela locket. Den kommer i kakform och smular lite grann så som kakskuggor vanligtvis gör, dock inte överdrivet mycket så att man får hela ansiktet fullt av spill. Den fäster bra på huden och sitter hela dagen. Den är perfekt som vardagsskugga, tycker jag, och prisvärd då den är väldigt dryg.

Jag har blivit såpass förtjust i den här skuggan att jag tänker utöka min samling med några i brunskalan att ha nu i höst, jag är övertygad om att de matta men ändå levande färgerna kommer göra höstens vardagsmake perfekt!

Pris: Ca 125 kronor – någon som har exakt prisuppgift? Ca 166 kronor på HQHair.
Betyg: VG

2 responses to “Face Sthlm – Matte Eyeshadow

  1. Jag fick samma skugga, men jag gav bort den till en kollega för jag fattade inte vad jag skulle göra med den. Om det är en highlighter jag vill ha så vill jag ha lite skimmer och denna var helt matt, då kan man lika gärna använda ett ljust puder. Nä, den låg i min sminkväska några månader och jag använde den aldrig…

  2. Ja, det är så olika vad man gillar och hur man hittar användningsområden för smink. Bra att den kom till användning hos din kollega iaf.:)

Kommentera

