Face Sthlm – Mascara

Face mascara lovar separera fransarna, göra dem fylliga och färga dem i ett enda svep. Den här mascaran är rätt unik på det vis att den finns i en rad olika färger såsom äggplanta, röd, grön, blå, brun m fl. Den jag har testat är dock klassiskt svart.

Själva flaskan är, som synes på bilden, väldigt enkel och oexklusiv, det är inte här man lagt krutet om man säger så. Borsten är ganska stor, fluffig och tät men ändå smidig att arbeta med till skillnad från Diorshow och andra monsterborstar. Fransarna blir förvisso färgade, tjockare och relativt separerade men nåt märkvärdigt resultat är det inte fråga om. Den sitter bra på under dagen och är lätt att tvätta bort. Den smular inte eller irriterar mina kontaktlinsbärande ögon, vilket är ett plus. Det är helt enkelt en helt okej vardagsmascara och mycket mer än så har jag inte att säga.

Pris: Ca 184 kronor på HQHair.
Betyg: G

2 responses to “Face Sthlm – Mascara

  1. Jag håller med dig. En vardagsmascara, inget mer.

  2. Haha ja… det är inte nåt jag kommer köpa på mig ett lager av direkt.;)

Kommentera

