Bobbi Brown – Diamond dust eyeshadow

Diamond dust

Diamond dust tillhör Bobbi Browns kollektion med ögonskuggor med diamantskimmer i. Jag tror det var limited edition så den finns troligen inte att köpa längre, men jag har sett den till salu på Ebay så håll utkik om du är intresserad.

Den kommer i en fin svart ask med spegel i locket, själva skuggan är i kakform och smular inte det minsta. Den luktar inte, irriterar inte och är på alla sätt och vis lätt att hantera med appliceringsborstar.

Jag har den här skuggan i Pink metal, en rosa ton. Det är en skir och lätt ögonskugga som mer är som ett skimmer än ren skugga. Färgen är inte heltäckande utan ger mer ett tunt lager rosa färg med tusentals pyttesmå diamantkorn som skimrar som drottningens kronjuveler. Den passar både till vardags, ensam och med andra färger, som highlighter och över hela locket. Den är också väldigt fin att ha över en annan skugga, man får då bara en lätt skimmereffekt som ser väldigt vacker ut. Jag önskar att jag hade köpt den här i fler färger för det är en riktig dyrgrip och jag vårdar min ömt. Om ni hittar en på Ebay eller liknande tycker jag verkligen att ni ska slå till, en skugga blir inte bättre än såhär.

Pris: – Jag köpte den i London för ca £18
Betyg: MVG

3 responses to “Bobbi Brown – Diamond dust eyeshadow

  1. Ooofff, det var dyrt för en singelskugga, tur att du är nöjd med den. Jag har ett rouge från Bobbi Brown som jag älskar!

  2. Den vill jag prova! Verkar bra!

  3. Katarina: Ja, dyr var den men inte mer än NARS, YSL och liknande. Och jag önskar som sagt att jag köpt fler färger…Snyft.

    Mia: Jaaaa!:D

Kommentera

