Sukí – Lemon grass cleanser

Som så många andra drogs även jag med i den rusning efter Sukí-produkter som uppstod när märket kom till Sveriges webbshoppar. Jag har testat några olika av krämerna och tänkte ta upp den omtalade Lemon grass cleanser först.

Den här rengöringen är väldigt speciell. Den kommer i en söt liten burk och innehåller en kornig grötliknande massa som doftar väldigt gott, men starkt, av citron. Det är verkligen ett måste att man gillar citrusdoft när man använder Sukís krämer, annars är man illa ute. Huvudingredienserna är socker och rispulver vilket ger den exfolierande och smältande effekten när man blandar massan med vatten och masserar in i ansiktet. Att tillsätta vatten är ett måste, likaså att fukta ansiktet innan man börjar skrubba loss. Även om sockerkornen inte är jätteriviga och smälter så är det lite väl grovkornigt i början för oss med känsliga ansikten.

Enligt bruksanvisningen ska man ta en fingertopp rengöring något jag tycker blir lite futtigt, jag upplever inte alls den här produkten som speciellt dryg och för att få en riktigt bra rengöring vill jag gärna ta lite mer än en fingertopp. Men återigen är det säkert mest en smaksak och det finns troligen de som kan ha en burk på 168 ml i många månader. Jag är inte en av dem helt enkelt.

Känslan på huden är skön, huden blir mycket riktigt ren, len och mjuk och sockerkornen smälter ner till en lätt löddrande kräm på huden. Jag tycker inte att den är bra på att ta bort make up dock. Och absolut inte ögonsmink, men det säger ju sig självt eftersom man inte gärna kör med peeling där. Alltså använder jag först en rengöring till sminket och sedan lemon grass cleanser. Förutsatt att jag är sminkad alltså.

Jag gillar verkligen den här rengöringen, speciellt på morgonen då man inte har smink som ska tvättas bort och man vill ha en mysig uppstart på dagen med ljuvlig citrondoft och en rengöring med lite bett i. Att den är 100% naturlig och inte testad på djur är ju dessutom ett stort plus.  Det är ingen rengöring jag kommer se till att ha hemma för jämnan, men jag kommer absolut köpa den igen.

 Pris: 279 kronor på Eleven, 329 kr på Pashion, 279 kr på Accessora.
Betyg: VG+

One response to “Sukí – Lemon grass cleanser

  1. Detta är min absoluta favoritprodukt just nu, man ska nog inte använda den varje dag men jag kan knappt låta bli för jag älskar doften och känslan. Det är bara helt underbar!

Kommentera

