Matrix: Schampo, balsam & inpackning

I vintras vann jag en tävling via Damernas värld där man fick tre produkter från Matrix. De produkterna jag använt senaste månaderna heter Hydrating shampoo, Detangling solution och Cera Repair Hydrathérapie inpackning.

Hydrating shampoo:

Det här är ett schampo som är till för normalt hår, jag vet inte riktigt vad normalt hår innebär men jag är rätt säker på att jag inte har det. Trots det är det här ett helt okej schampo som doftar gott som på frisörsalonger och löddrar maffigt och gör håret rent. Det är drygt och därmed prisvärt och förpackningen finns i flera olika storlekar (de största har pumpflaska vilket jag tycker alla grejer man har i duschen/badet borde ha). Mitt hår är ju då typiskt skandinaviskt med allt vad det innebär, massor med tunna, fina hårstrån som ligger som slickade mot huvudet och gärna bildar feta testar frampå dagen. Med det här schampot blir håret rent och fräscht, men resultatet håller inte i sig speciellt länge så det är ingen extra bra produkt för min hårtyp med andra ord. För s k normala hår, vilket jag antar är de utan några direkta ”problem”, är det säkert en riktigt finfint schampo. Innehåller bipollen, vetefrön, citrongräs, salvia och jättealger.

Pris: 139 kr för 250 ml på Hudoteket.
Betyg: G

Detangling solution:

Ett balsam vann jag också och detta är till för normalt till fint hår. Man kallar det lättviktsbalsam för att det inte är fett och tynger ner håret, vilket jag är beredd att hålla med om. Det doftar lika gott av frisörsalong och kommer i likadana flaskor som schampot. Det är väldigt, väldigt drygt och om man bara tar det i topparna på håret kan jag inte föreställa mig att man behöver mer än en flaska i halvåret. Max. Det innehåller humle, mandelolja, solrosolja och andra bra saker från naturen och gör att håret blir sådär lätt att reda ut efter tvätt. Jag är inte nåt fan av balsam, mitt hår behöver det oftast inte, men det här är en bra produkt.

Pris: 139 kr för 250 ml på Hudoteket.
Betyg: VG

Cera Repair Hydrathérapie:

Inpackningar är inte nåt för mig. Mitt hår blir helt überplatt och flottigt av i stort sett alla inpackningar så jag låter helt bli dem. Den här har jag testat en gång och den doftade supergott, kändes vårdande och allt sådant där man vill ha till håret. Säkert finemang för de med torrt och/eller behandlat hår vilket är de hårtyper den här inpackningen är avsedd för. Innehåller ceramider och proteiner för att bygga upp håret.

Pris: 169 kronor på Hudoteket
Betyg: – 

 

One response to “Matrix: Schampo, balsam & inpackning

  1. Pingback: Bjooti » Veckans Round Up (ja, helgläsningen ni vet…)

Kommentera

