Smashbox – Layer Lash Primer

Fullproppad med vårdande panthenol gör den här primern till en fest för ögonfransarna! I alla fall låter det så på Smahbox när man läser deras beskrivningar av den. Den ska vara vårdande, upplyftande, stärkande och dessutom göra fransarna tjockare – inga dåliga intentioner alltså!

Själva primern är en vit och krämig sak som är förpackad som en mascara. Man applicerar den som en sådan och bör låta den torka lite innan man målar på mascara eftersom det annars gärna blir lite kletigt och klumpigt. Ett tunt lager räcker så man gör bäst i att inte ösa på massa primer i förhoppning om att det ska göra fransarna ännu bättre, det har bara motsatt effekt. 

Huruvida den är vårdande och stärkande vet jag inte, jag har inte noterat någon märkbar skillnad på mina fransar efter att ha använt den här under några månader. Däremot gör den efterföljande mascaran en tjänst i form av att vara en bra grund för den att fästa på. Jag upplever att mascaran är lättare att få snygg på fransarna och att den också sitter på bättre. Den upplyftande effekten vet jag inte om jag tror på, men längre och tätare tycker jag allt att fransarna blir med lite primer på.

Har man väldigt glesa, torra och spröda fransar kan jag tänka mig att den här produkten eller en liknande är oumbärlig, men om man har bra fransar är det mer en produkt man kan ta till när man ska på fest eller vill få en trilskandes mascara att fästa bättre. En rolig sak att ha men inget jag kommer se till att alltid ha hemma.

Pris: 170 kronor på Blush, ca 104 kr på Strawberrynet.
Betyg: VG

Kommentera

