Kiehl´s – Centella Recovery Skin Salve

Centella Recovery Skin Salve är en kräm som är tänkt att användas när huden är extra känslig eller irriterad, till exempel efter hårborttagning, solskada, peeling, microdermabrasion och liknande. Med andra ord en kräm som man inte använder som fuktkräm varje dag utan mer som en kur eller vid behov. Den innehåller saker som aloe vera, sojamjölk, honung och centella som även kallas tiger herb och är en ört välkänd för sin goda påverkan på känslig och irriterad hud. Läs med om centella/tiger herb här.

Jag blev rekommenderad den här salvan av Linda på Kiehl´s i Stockholm som trodde att den skulle vara lämplig för min känsliga hud. Och visst hade hon rätt. Jag älskar den här krämen! Den är ganska tjock i konsistensen men inte det minsta fet, den känns mer väldigt len och smidig och den sjunker in i huden på nolltid. Inga läskiga hinnor här inte, som annars är så vanligt med sådana här produkter. Lugnar och tröstar påfrestad hud gör den med besked, jag använder alltid den här efter en djuprengörande mask eller de gånger jag använder mig av någon exfolierande produkt. Den är suverän på att dämpa irritationer och tona ner rodnader orsakade av kraftfulla behandlingar och lyckas dessutom samtidigt återfukta huden.
Jag har bara goda saker att säga om den här krämen och jag tycker att alla borde ha ett exemplar hemma i badrumsskåpet, jag lovar att ni inte kommer bli besvikna!

Pris: 445 kronor på Kiehl´s. Ca 360 kronor på Strawberrynet
Betyg: MVG

2 responses to “Kiehl´s – Centella Recovery Skin Salve

  1. Det låter som att den kanske kan fungera på min torra och flagiga näsa. Och om inte annat under vintern som en rejäl fuktboost. Jag gillar ju det mesta från Kiehls, så kanske även denna🙂 Måste kollas upp!

  2. Ja, beställ ett prov på den vetja!😀

Kommentera

