Decléor – Prolagéne

 Jag går direkt vidare med nästa av mina favoriter bland specialkrämerna – Decléors Prolagéne.
Den här krämen är inte en kräm utan en gel, en ovanligt bra sådan dessutom. Den innehåller aminosyran Prolin L och stimulerar hudens kollagenbildning vilket gör att den påverkar fina linjer och småsår på huden. Den innehåller också en ren lösning av växten osmanthus som man kan läsa mer om här. Prolagéne finns i en variant för kroppen och en för ansiktet men jag gissar att det är precis samma produkt i tuberna.

Jag har använt den här gelén som jag numer gör med Kiehl´s Centella Recovery Skin Salve – alltså som en sorts läkande och lugnande produkt när min hud känts stressad och irriterad. Om jag haft finnar som jag varit framme och klämt hål på har jag duttat på lite gel för dess läkande egenskaper. Solskador, brännsår, insektsbett… den funkar på det mesta. Som gel är den dessutom svalkande, så gillar man det är den här att föredra. Det finns inte mycket mer att säga än att det här är en jättebra produkt som jag tycker att man ska testa om man är nyfiken på en bra universalkräm.

Kanske ska tillägga att den alltså inte är till för att användas som daglig fuktkräm, men att man gärna kan ha den under sin fuktkräm som en kur då och då för att ”jämna” till huden och göra den lite fastare. Man får testa sig fram vad som passar bäst för en själv! 

Pris: 275 kronor på Hudoteket.
Betyg:VG

3 responses to “Decléor – Prolagéne

  1. Har du Photoshop? Om inte, get it! Mycket lättare att göra snygga bilder i. Har du redan det, let me know vad du vill lära dig så kanske jag kan hjälpa till. Kolla också in photoshoptips.se!

  2. Hm, jag vet inte vad det är som är installerat här på datorn det är min bättre hälft som håller koll på sånt. Ska kolla med honom och ber att få återkomma!;)

  3. Är det paint shop? Hmm….jag vet inte hur det funkar eller vad det är för program, tyvärr. :S Googla på [programmets namn] + guide så får du säkert upp bra träffar. Är det PS kan jag stå till tjänst, men annat är jag inte så bra på!

Kommentera

