Rea på favoritkräm!

Jag använder ju mestadels hudvårdprodukter från Dermalogica och beställer dem så gott som alltid ifrån återförsäljaren Jersey Beauty Company. De har lägst priser av alla som fraktar till Sverige och tar dessutom inget betalt för att skicka hit sakerna. Man får dessutom varorna på bara ett par dagar vilket är suveränt. Nu har de hur som helst erbjudande på an av mina favoritkrämer. Den kostar nu mindre än halva priset mot vad den gör om man ska köpa den i butik här hemma, så här finns pengar att spara! Super rich repair heter denna underbara fluffkräm som man kan använda både som dag- och nattkräm, även om jag personligen föredrar den till natten då den är rätt tung.

Super rich repair passar torr till mycket torr hud samt känslig och sensitiviserad hud.
Det är Dermalogicas kraftfullaste återfuktare och reparerar & bibehåller kraftigt uttorkad hud.

Jersey skriver så här om innehållet:

  • Shea Butter and Oil of Evening Primrose help control dryness while enhancing skin’s protective barrier.
  • Palmitoyl-Tetrapeptide-3 and Palmitoyl Oligopeptide stimulate collagen production, helping to improve skin elasticity and tone.
  • Soy Isoflavonaids actively shield against extreme environmental assaults that can accelerate the visible signs of aging.
  • Acid-free skin smoothing complex smoothes fine dryness lines without irritation, making it ideal for sensitive skin.
  • Hyaluronic Acid holds up to a thousand times its weight in water, infusing the skin with necessary hydration.

Visst låter det bra? Jag rekommenderar verkligen Super Rich Repair, den är makalöst läkande och återfuktande och borde finnas i alla torrisars och/eller känsliga själars badrumsskåp.

Just nu kostar den 397 kronor hos Jersey Beauty. Skynda fynda således!

6 responses to “Rea på favoritkräm!

  1. Jag funderar på att köpa en nattcreme fr Dermalogica när min nuvarande är slut. Vilken tror du funkar om man har blandhy? Jag är 37 år gammal, men får lite finnar i pannan ibland. Jag vill ha fukt, men inte fett…

  2. Om jag var som du skulle jag slå till på Active moist, den är fettfri men återfuktar jättebra! Den använder man dessutom både morgon och kväll (om man vill) så du behöver inte köpa två stycken.:)

    Har du provat att beställa lite prover på Dermalogica? Kan vara bra att testa lite själv innan om det går, det är ju lite olika hur man vill att en kräm ska vara.:)

  3. Men kan man göra det om man inte köper något samtidigt då?

  4. Jag tycker att du ska kika lite på det inlägg jag skrev om att beställa prover i början av juli, där står tips och adresser till flera olika ställen!:)

  5. Absolut, det ska jag! Beställde prover på Lily Lolo i förrgår och de kom igår, tog alltså bara en dag.

  6. Toppen!:)
    Man behöver alltså inte beställa varor från Dermalogica-butikerna, man kan maila och be snällt om en bunt prover först.:)

Kommentera

