L´oréal – Eye designer

Jag kör vidare på kajaltemat och skriver om en doldis ur
L´oréals sortiment:
Eye designer – Line and shadow pencil.

 

 

Eye designer är en kajalpenna med liknande utseende som den från Bobbi Brown, det vill säga det är en sudd på ena änden. Färgen jag har heter Vert sapin vilket är franska för tall eller gran. Det är en mörk grönbrun färg som är betydligt finare än den låter. Jag skulle tro att den passar i princip alla ögon- och hårfärger och funkar bra till både en enklare vardagsmejk som en piffigare kvällssminkning. Rödhåriga ladies skulle nog stråla extra bra i den här färgen.

 

Jag upplever den här kajalpennan som något hårdare än Bobbis krämiga, men den är samtidigt lätt att måla med och även att sudda till en sotigare linje. Den håller bra under dagen och hamnar inte över hela ögonpartiet. Man kan med fördel använda den som skugga också och målar då bara på tjockare streck som man tonar ut med den medföljande sudden. I mina ögon (hoho) är den här kajalpennan minst lika bra som Bobbis, men för halva priset, och ett bra alternativ om man inte vill kunna köpa på sig flera olika pennor och inte bara en enda dyr. Väl värt att testa alltså!

 

Pris: Ca 100 kronor
Betyg: VG

Kommentera

