Clinique – Touch tint for eyes

För att matcha min älskade Clarins-skugga letade jag ett bra tag efter en lämplig kandidat. Jag gillar Laura Merciers Pearl till, men kände att jag ville ha en till krämskugga i passande nyans. Svaret kom med Cliniques Touch tint i färgen Gold glimmer.

Touch tint är, som sagt, en krämskugga som finns i varianterna pearl och cream där pearl är mer skimrande och cream mattare.  Gold glimmer är av skimmervarianten och är en väldigt vacker ljus färg som ser ut som en blandning av champagne och guld ungefär. Den är mer lättflytande än Clarins skugga och faktiskt ännu drygare så man får vara försiktig med hur mycket man pressar fram ur den lilla tuben. Den appliceras med en fingertopp och är   rätt skir i täckningen, det är alltså inte en skugga man ska köra på om man vill ha ett heltäckande resultat. Färgen är vattentät och sitter jättebra oavsett väderlek.

Enligt Clinique är Touch tint lämplig för känsliga ögon, något jag är beredd att hålla med om. Åtminstonde hamnar inget där det inte ska och inte heller börjar mina kontaktlinsbärande ögon rinna när jag använder den. Jag använder min Gold glimmer främst som highlighter och i inre ögonvrårna men den kan självklart användas ensam också.

Jag har egentligen inga invändningar mot den här skuggan men jag tycker inte att den är riktigt lika klockren som Clarins, kanske beror det på att den inte är så mycket skugga utan mer highlighter.

Touch tint Pearl formula finns i sex olika nyanser och Cream formula i två, kika gärna på Cliniques hemsida för färgkartor. 

Pris: Ca 150 kronor. Strawberrynet har varierande utbud av färgerna men tar ca 100 kronor.
Betyg: VG

Kommentera

