Shoppingtips!

Jag vet, jag vet – det är rena rama reklambloggen för Strawberrynet stundtals, men det är svårt att inte skriva om dem när jag konstant gör sådana fynd därifrån. Jag vet inte hur många gånger jag handlat ifrån Jordgubben, men många är det och jag har endast åkt fast i tullen vid två tillfällen och det har varit när jag haft dyrare paket. Pengarna jag lagt ut för tull har jag dessutom fått tillbaka snabbt efter ett mail med inscannat kvitto. Annars går det snabbt och smidigt på max 10 dagar, vilket jag tycker är suveränt med tanke på att det är fraktfritt och kommer ända ifrån HongKong Singapore! Jag har heller aldrig fått hem fejkprodukter eller gamla saker, så mitt förtroende för Strawberrynet är högt.

Nåväl, de har alltid specialerbjudanden som jag brukar titta lite extra på. Exempelvis är mascaran från Clarins jag skrev om förut nedsatt från 140 till 81 kronor , i butik här hemma kostar den 260 kronor, något jag inte skulle betala för en mascara jag aldrig testat men varit nyfiken på länge. Jag tänkte nu tipsa om några andra godbitar som ser ut att vara intressanta. Hoppas någon läsare har nån nytta av det!

Den här scrubben låter lika smaskig som Body Shops mask med honung och mandel. Lovar rengöra huden från all smuts och make up och lämna den len och med förminskade porer.
För
121 kronor blir den din.

Lancômes återfuktare i serien LCM Beautifying Skin Conditioner finns för blandhud, oljig hud och normal hud i fiffig pumpflaska. 128 kronor.

Helena Rubinsteins produkter är alltid bra, här är hennes vårdande läppfärg som plumpar, vårdar och färgar. Pensel ingår. Finns i tre olika färger för 131 kronor styck.

Från Lancôme kommer också dessa läckra Juicy Wear Ultra Lasting Full Color Duo Pack i färgen Candy Apple. Man får två stycken för 101 kronor – delar man med en kompis blir det 50 pix!

8 responses to “Shoppingtips!

  1. Singapore =)
    Har också handlat därifrån men orkade inte skicka in kvittot….😉

  2. De är fantastiska, mina leveranser har inte ens tagit en vecka! Alltid fina paket! Jag tipsar alla i min närhet om denna underbara webshop!

  3. Liebling: Gör det! Iaf om det är tillräckligt mkt.:)
    Ändrade till Singapore.. undrar var jag fått HongKong ifrån…:S

    Katarina: Ja, de är verkligen fenomenala! Har svårt att förstå när folk shoppar två- och tredubbelt så dyrt på webbshoppar här hemma.:P

  4. Jag tror inte folk vågar beställa från andra länder. Själv är jag oerhört rädd för att beställa fr t ex E-bay. Läste på Bjootis blog att hon råkat illa ut på Paypal. Verkar dessutom så krångligt. Men Strawberrynet funkar! Jag har även vågat mig på att beställa en prenumeration på Allure (sminktidning fr USA) och det gick jättebra!

  5. Det är säkert så, men man tycker ju att det inte borde kännas lika läskigt när det är en så väldigt stor butik och så många som talar gott om den. Jaja, folk får väl betala dubbla priset om de vill.;)

    Man kanske skulle teckna en sådan där Allure-prenumeration. Vad kostar det?:)

  6. Tror jag betalade sisådär 250:- för en helårsprenumeration, den kommer en gång/månad. Jag älskar den! Kolla på deras hemsida! Synd bara att många av produkterna i tidningen inte finns i Sverige… jag är dödssugen på Sephoras produkter (besöker varenda Sephora jag kan när jag är ute och reser), samt Neutrogenas sminkprodukter (i Sverige finns bara lite hudvård från dem).

  7. Oj, det var inte farligt! Ska kika in på deras hemsida då.🙂
    Och visst är Sephoras grejer bra… jag gillar speciellt deras scrub o duschgel till kroppen. Har du några favoriter?:)

  8. Jajamänsan! Jag gillar deras ansiktstvätt med lite skrubbkorn i. Sen har jag en alldeles underbar duschcreme som doftar choklad, det är som att tvåla in sig med chokladsås, fast med lite doft av vanilj också. Senast köpte jag en härlig palett som heter So Re-Belle med alla möjliga skuggor och lättglans mm. Men en del av deras produkter är inte bra, har köpt skuggor som bara smular och som knappt har något pigment, man får prova sig fram. De är ju inte särskilt dyra på sitt eget märke.

Kommentera

