Bobbi Brown – Creamy eye pencil

På Heathrow flygplats utanför London finns en alldeles underbar sminkavdelning, man hittar alla märken man kan tänka sig (nästan) och då även Bobbi Brown. När jag senast var där frågade jag flickan bakom disken efter ett par enkla vardagsgrejer till ögonen, varpå hon plockade fram en skugga och en ögonpenna.

Ögonpennan är creamy, alltså lätt att sudda för en mjukare eller sotad look. Färgen jag har heter Dark brown och är som namnet antyder mörkbrun. Jag fick rådet att satsa på mörkbrun kajal till vardags istället för svart som kan kännas väl hårt i dagsljus, något som jag är villig att hålla med om. Men det där gör man ju såklart som man vill. Pennan är lååååång och i ena änden sitter en sudd som man kan använda om man vill mjuka till linjen om sagt. Färgen glider lätt på och ger ett väldigt fint och naturligt resultat. Jag har dock några invändningar; för det första får man trycka hårt för att få dit ett riktigt täckande streck, om man inte trycker ordentligt får man en svagare linje som suddas bort på direkten om man använder sudden på pennan. Den andra invändningen är att den faktiskt inte håller en hel dag. Detta beror troligtvis på att det är en krämig kajal som tenderar att smälta lite under dagens lopp. Bortsett från detta är det en bra kajalpenna som ger en mjuk och naturlig inramning till ögonen.

Pris: ca 200 på Heathrow
Betyg: VG

One response to “Bobbi Brown – Creamy eye pencil

  1. Pingback: LipGloss Bitch » Läsvärt!

Kommentera

