TINte Flavored lip color

Jag vet inte om jag ska skriva om den här läpprodukten som smink eller godis!
Krämen kommer i en yttepyttig liten söt plåtask som påminner om sådana där godisaskar de sålde i butiken i Lilla huset på prärien (för er som minns den serien) och innehållet är också i närheten av det.

Jag har färgen/smaken Peppermint som är en djupröd och väldigt fin färg som smälter ut på läpparna som ett balsam när man applicerar den. Den doftar starkt av pepparmint och smakar precis som polkagrisgodisar och eftersom jag är en godisgris kan jag inte låta bli att vara där och smaka. Hela tiden. Vilket innebär att jag får kleta på mer färg att slicka av, om och om och om igen… Bortsett från att den här läppfärgen faktiskt går att äta är det en riktigt bra och välgörande salva. Läpparna blir rejält lena och smidiga och kletar inte ihop sig. Det innehåller sheasmör och vitaminrika mineraler som de flesta andra läppbalsam verkar göra nuförtiden.
Minuset med det här läppglansbalsamet, jag vet inte vad den korrekta benämningen är, är att den kommer i en burk. Jag går inte runt med en läppensel utan använder fingrarna vilket gör att man dels blir kladdig om fingrarna och dels får in bakterier i asken. Ett annat minus är att den inte håller så länge på läpparna, oavsett om man slickar i sig det eller ej.

Flavores lip color finns i smakerna: Peppermint,  Cream soda, Blackberry jam, Miss pepper, Bubblegum, Root beer och Peaches and cream.

Pris: 165 kronor på Satine.
Betyg: VG

Kommentera

