MD Formulations – Total protector 30

Som om inte min bleka känsliga hud vore nog, jag måste dessutom äta en stark medicin under ett par år nu som gör att risken för hudcancer ökar dramatiskt och man får absolut inte bränna sig i solen under behandlingen. Jag ska villigt erkänna att jag inte varit speciellt duktig på det här med solskydd innan, det har mest blivit lite i ansiktet och dekolletaget under sommaren eller solsemestrar. Sent ska syndaren vakna alltså… Jag har fått skaffa en hel radda solskyddsprylar nu och min favorit av dem är MD´s kräm för ansiktet med spf 30. Det är en skön kräm som man antingen använder enbart eller ovanpå sin vanliga dagkräm. Den fungerar lika bra en solig vinterdag som en molnig sommardag och ger ett fullgott skydd.

Den innehåller inte bara optimalt UVA- och UVB-skydd utan också växtextrakter för att lugna huden och E-vitamin som skydd mot fria radikaler.

Om man använder hudvårdsprodukter med AHA-syror i är det dessutom ett måste att man kompletterar med ett rejält solskydd eftersom huden blir mer sårbar under en sådan behandling. Förhoppningsvis talar återförsäljarna om det, om inte hoppas jag att ni snappar upp informationen här eller någon annanstans.

Total protector rekommenderas av Skin caring foundation som ett fullgott skydd mot solens skadliga strålar. Den rekommenderas även av mig. ;) 

Solskyddet finns även i spf 15 samt som färgad dagkräm med spf 30.  

Pris: 295 kronor på Hudoteket.
Betyg: MVG      


Kommentera

