Helena Rubinstein – C Genius Serum

Ska ni bara köpa en hudvårdsprodukt i höst så låt det bli C Genius Serum från Helena Rubinstein!
När man har känslig hud, som jag då har, ska man egentligen inte ha något så stimulerande i ansiktet som c-vitamin, men jag kan helt enkelt inte låta bli att älska det här serumet. Det kommer i en tub och är lättflytande och oerhört väldoftande av citrusfrukter. Påminner lite i konstistensen om krämgel, eller lätt vispad grädde. Väldigt len och smidig och man behöver alls inte mycket för att täcka ansikte och hals. Man applicerar den efter rengöring men innan fuktkräm, den går fort in i huden och lämnar ingen läskig hinna. Den är inte bara fulladdad med c-vitaminer utan har också en lätt peelande effekt vilket man särskilt märker om man väljer att använda den under natten. När man använt den ett litet tag märker man också att huden blir jämnare och slätare så den verkar inte bara för stunden. Jag är kräsen och skeptisk by default, men den här produkten är värd sina pengar och jag tycker verkligen att alla som vill få en skamlöst upplivad och vacker hy per omgående ska bege sig till en HR-disk och be att få med ett prov.

Jag kan tillägga att den inte känns för vitaliserande och aktiv på min känsliga hud, så det funkar nog för andra känsliga själar också.

Pris: Ca 600 kronor, ca 415 kr på Strawberrynet.
Betyg: MVG

3 responses to “Helena Rubinstein – C Genius Serum

  1. Jag vill bara ge dig en stjärna! Du har numera en av mina favoritbloggar!🙂

  2. Nämen vad glad jag blir! Jättekul att du gillar det jag skriver om, hojta till om det är nåt speciellt du vill läsa om.:)

  3. Åh, jag gillar ju alla typer av recensioner och köptips. Jag är särskilt insnöad på ögonskuggor och läppglans, finns det något härligare???

Kommentera

