Crazy Rumours – Tea balm

När jag beställde lite produkter ifrån Satine fick jag, som många andra, med ett Tea balm i smaken/doften Apple Spice. Jag hade spanat på det rätt länge och lockades av ingredienser som sheasmör, A- och E-vitaminer och teingredienser och namn som Ginger peach och Orange bergamot. Alltså blev jag väldigt glad över denna present. Tack, Satine!
Jag är lite kluven inför det här läppbalsamet. Jag gillar förpackningen, doften, smaken(!), namnet, priset, känslan av det på läpparna. MEN – jag gillar inte hur det ser ut. Och då menar jag själva stiftet. Jag får vibbar från sådana där handknådade vaxkakor man kan köpa i små handarbetsbutiker på marknader. Det är liksom lite vaxigt och kakigt och ojämnt. För en del är säkert det här ett plus och då har man verkligen hittat en jackpot, men för mig känns det lite… ja… ofräscht på nåt vis. Jag har säkert förträngda issues gällande handarbetsmarknader, men jag kan inte förmå mig att omfamna detta balsam oreserverat. Vore det inte för den vaxljusartade egenskapen skulle jag lätt dela ut högsta betyg men nu blir det lite avdrag tyvärr.

Tebalsamen finns i varianterna; Apple Spice, Spiced chai, Orange Bergamot, Plum Apricot, Peppermint lemongrass och Ginger peach. Det finns även kaffe latte-varianter.

Pris: 69 kronor/styck hos bl a Satine och Eleven. En förpackning om 6 stycken kostar 299 kronor.
Betyg: VG

Kommentera

