Let´s join forces!

Varför, varför, varför finns inte samma utbud och priser på skönhetsartiklar här i Sverige som i det stora landet i väst! När jag surfade runt efter lite nya sminktips hamnade jag rätt som det var på en amerikansk skönhetsblogg där bloggerskan skrev om något som kallas Test tube. Det är, enkelt uttryckt, en slags skönhetsprenumeration som man får hem en gång i kvartalet. Man får hem en stor tub (därav namnet) full med nyheter inom smink, hudvård, kroppsvård och liknande i fullstorlek eller s k premium sizes (nästan fullstora men inte riktigt). För det betalar man $29,90 + frakt per gång vilket i runda slängar är sisådär 200 kronor. Alltså jättebilligt! Det är heller inte märkliga pyramidspelsmärken som är med utan alla möjliga såsom RoC, Aveda, Lancôme och liknande.

Tänk vad kul det hade varit om vi haft en liknande tjänst här i Sverige. Att för drygt 200 kronor få ta del av nyheter man är sugen på men inte vet om man ska köpa eller ej, att få hem produkter som man annars inte skulle hitta etc. Jag blir alldeles hög av idéen och tycker verkligen att alla vi smink- och krämfantaster ska samla våra köpkrafter och se till att en sådan tjänst startar även i vår lilla avkrok på beautykartan.

Här kan man läsa lite mer om Test Tube.

Den här bilden hittade jag föreställandes innehållet i en Test Tube, rätt skapligt för ett par 100-lappar.

3 responses to “Let´s join forces!

  1. ÅÅÅÅHHHHHHH vill ha!!! Undra om jag kan få min morbror att prenumenera? Han bor i NY… skulle vara grymt! Åh vad sugen jag blev!!! Ge mig!

  2. Ja, det vore helt jäkla underbart!:D
    Tycker verkligen att du ska fråga din mobbro, och lova rapportera till oss andra sen!:)

  3. Ja, jag blir inte mindre ledsen när jag ser alla trevliga saker i tidningen Allure som inte heller finns i Sverige… suck.

Kommentera

