L´oréal – Telescopic mascara

De flesta sminkintresserade känner väl till den här mascaran vid det här laget, men jag lägger ändå in min personliga recension om den. Som referens kan jag nämna att jag har långa men spikraka fransar som inte är lätta att få uppböjda eller någon vidare fason på överhuvudtaget. Få mascaror kan få mina ögonfransar att bli riktigt filmstjärnetjusiga, men när de väl lyckas… ojojoj, då lyckas de!

Telescopic är en mascara vars främsta egenskap inte är själva mascarakrämen utan den speciella borsten, den är formad som en hård spole med lika hårda små piggar uppradade på fyra rader runtom ”spolen”. Med hjälp av den ska man så kunna få till urtjusiga, långa och väl separerade fransar med extra volym. Det ska ska sägas att det inte är en helt enkel borste att lära sig använda, man får pyssla några gånger för att få in rätta snitsen och innan man fått det att fungera ultimat är det nog lätt att man ger upp och slänger den i papperskorgen. Man får också upp alldeles för mycket mascara på borsten de första gångerna vilket gör att kombinationen ny borste man inte fattar och för mycket klet kan driva en till vanvett. Jag har full förståelse för de som slängt sin Telescopic i väggen för att aldrig mer plocka upp den.

Men. Om man torkar av överflödet från borsten (ja, det känns slösigt men hellre det än att inte använda den alls) och övar på tekniken så får man förhoppningsvis ett lika fantastiskt resultat som jag får. Mina fransar blir hur långa som helst, väl separerade och med alldeles lagom mycket volym med ett lager, tar jag två får jag partyfransar. Den sitter bra, är lätt att tvätta av och luktar inte nåt läskigt. Jag tycker att det här är en toppenmascara, men den kräver tid och  övning vilket man kanske inte är villig att ge. Men om du är sugen på den, ser ett fördelaktigt erbjudande – köp en Telescopic och testa 10 gånger innan du slänger den!

Pris: Runt 130 kronor (ofta billigare när HM, Kicks och liknande ställen har erbjudande)
Betyg: G för att den är svår att få till på direkten, MVG för resultatet när man fattat hur man ska göra

One response to “L´oréal – Telescopic mascara

  1. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Mascaror, mascaror!

Kommentera

